Blogposts

Blog

Geplaatst op maandag 09 oktober 2023 @ 23:38 door Travelboy , 226 keer bekeken

Omboeken bij Transavia doe je niet zonder risico. Vanwege een fout in het systeem rekent de luchtvaartmaatschappij soms te hoge prijzen voor omgeboekte vluchten, zo behandelen we in de Radar-uitzending van maandag 9 oktober. Wil je voorkomen dat je te veel betaalt bij het wijzigen van een ticket? Lees dan verder.

 

Dit zijn de kosten voor omboeken bij Transavia

 

Je wilt een Transavia-ticket omboeken naar een andere datum, een andere bestemming, of allebei. Dan krijg je met twee soorten kosten te maken. De eerste zijn wijzigingskosten: je betaalt standaard 50 euro om een ticket te wijzigen, tenzij je een Plus, Max of Flex ticket hebt geboekt.

 

De tweede kostenpost is het tariefverschil tussen je oude en je nieuwe vlucht. Als je nieuwe vlucht duurder is dan je originele, dan moet je het verschil bijbetalen. Maar dat gaat niet altijd goed. Soms laat de omboekpagina van Transavia namelijk een fout tariefverschil zien.
Zo controleer je op een incorrect tariefverschil

 

Je controleert het tariefverschil door je gewenste nieuwe vlucht niet alleen op te zoeken op de omboekpagina, maar ook op de normale website van Transavia. Alsof je een heel nieuw ticket koopt voor je nieuwe vlucht, dus. Vergelijk de prijzen van deze vlucht op de twee pagina’s. Kloppen die met elkaar? (Let op: houd extra kosten zoals ruimbagage of een Flex-optie buiten beschouwing.)

 

Sommige reizigers zien dat ze op de omboekpagina van Transavia moeten bijbetalen voor hun nieuwe vlucht, terwijl dezelfde vlucht op de normale website even duur of zelfs goedkoper is dan hun originele boeking.


Contact met de Transavia-klantenservice

 

Als dit bij jou het geval is, neem dan contact op met de klantenservice van Transavia. Het probleem is bekend bij de luchtvaartmaatschappij, zoals valt te lezen op hun site. Transavia belooft dat je een verkeerd tariefverschil niet hoeft te betalen.


Verzamel bewijs voor de prijs

 

Het is verstandig om de foute prijzen vast te leggen, zodat je die eventueel als bewijs aan de klantenservice kunt laten zien. Maak dus een screenshot of foto van de prijzen op de omboekpagina en op de normale website. Zorg dat de datum en de tijd daarbij ook in beeld zijn.  

 

bron: https://radar.avrotros.nl

 



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.