Blogposts
Blog
Geplaatst op donderdag 17 augustus 2023 @ 07:49 door Travelboy , 455 keer bekeken
Krappe capaciteit en constant grote vraag geven Eurowings wind mee. De luchtvaartmaatschappij stevent af op haar eerste winst sinds 2017. Lufthansa ziet de dochteronderneming eindelijk op schema. Als de ticketprijzen weer dalen, kan de lucht snel weer ijler worden.
Eurowings ligt op koers: een omzetstijging van 55 procent in de eerste helft van 2023 duwt het bedrijfsverlies terug tot 34 miljoen euro - terwijl Eurowings vorig jaar nog een bedrijfsverlies boekte van 239 miljoen.
"De verbetering is vooral te danken aan de uitbreiding van het vluchtprogramma, hogere gemiddelde opbrengsten en een betere bezetting van de vliegtuigen", zegt Lufthansa.
De winstgevende - en grotendeels probleemloze - zomer en sterke boekingen voor de herfstvakantie zouden Eurowings 2023 duidelijk naar de winstzone moeten tillen. "Ongeacht hoe u meet, Eurowings zal positief zijn", bevestigde Eurowings-baas Jens Bischof deze week de resultaatdoelstelling aan vertegenwoordigers van de media.
Lufthansa heeft Eurowings in 2016 opnieuw gelanceerd. Volgens berekeningen van het "Handelsblatt" is de luchtvaartmaatschappij sindsdien 1,5 miljard euro kwijtgeraakt. Pas in 2017 hielp een bijzondere hausse als gevolg van het faillissement van Air Berlin Eurowings om winst te maken.
Een sterkere focus op toeristische vluchten zou Eurowings moeten helpen om stabiele winsten te behalen. "We hebben Eurowings fundamenteel uit de crisis gehaald en ontwikkeld tot de grootste vakantieluchtvaartmaatschappij van Duitsland", aldus de manager. Eurowings wil de sterke punten van de even grote en efficiënte vlootnieuwkomer A321neo steeds meer benutten op lucratieve middellangeafstandsroutes naar vakantiebestemmingen - volgens Bischof werkt Eurowings al aan nieuwe routes.
bron: www.aero.de
Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.