Blogposts
Blog
Geplaatst op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:55 door Travelboy , 1130 keer bekeken
Ryanair werkt aan een eigen prijsvergelijkingswebsite waarop jaarlijks 100 miljoen vliegtuig- en hotelprijzen zullen worden aangeboden. Dat schrijft de Spaanse zakensite Cinco Dias. De Ierse luchtvaartmaatschappij wil op die manier voor haar boekingen minder afhankelijk worden van sites als Google Flight en Skyscanner, aldus CEO Michael O’Leary
'We willen de Europese Amazon van de reizen worden,' aldus O’Leary, die een zo compleet mogelijk aanbod wil lanceren, coupons voor kortingen in restaurants inbegrepen. Er komt ook ruimte voor commentaren van reizigers en hotelbezoekers om zo de concurrentie aan te gaan met sites als Tripadvisor en Booking.com.
De basisfunctie van de Ryanairwebsite zal worden gevormd door een prijsvergelijkingstool die zowel de eigen vluchten als die van de concurrentie toont.
Ryanair verkoopt vandaag al 95% van de vluchten via de eigen website, al komt een belangrijk volume via prijsvergelijkingssites.
De nieuwe site zal in de herfst operationeel zijn en wordt ondertussen ontwikkeld door een team van 200 IT’ers die speciaal daarvoor zijn gecontracteerd.
Naar het voorbeeld van Amazon zullen aan de hand van de verzamelde gegevens ook speciale aanbiedingen naar bezoekers worden gestuurd via email, smartphones en een speciaal daarvoor aangemaakte app. Die zal ook toelaten boardingdocumenten af te drukken, een stoel te keizen of bijkomende reiskoffers in te checken.
bron: www.express.be
Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.