Blogposts

Blog

Geplaatst op zaterdag 25 juli 2015 @ 00:17 door Travelboy , 561 keer bekeken

Het Europees Consumenten Centrum ontvangt momenteel veel telefoontjes van consumenten die tickets hebben geboekt bij de Duitse ondernemer Casa Sky / Casablanca Tours GmbH. De website Casa Sky vermeldt dat alle vluchten in juli zullen worden geannuleerd. Tegen klanten wordt gezegd dat zij contact kunnen opnemen met Casa Sky voor een terugbetaling of omboeking. Echter, blijkt het niet mogelijk te zijn om in contact te komen met Casa Sky.

 

Casasky.net is een Duitse website die vliegtickets verkoopt, voornamelijk naar het Marokkaanse Nador. Vanwege de aantrekkelijk lage prijzen hebben veel Belgische en Nederlandse consumenten geboekt via Casasky. De vluchten vertrekken meestal vanuit Brussel, Amsterdam en Keulen. Groot was de verslagenheid voor velen toen zij deze week hoorden dat Casasky alle reserveringen voor vluchten gepland in juli geannuleerd heeft. Het ECC ontving de afgelopen dagen dan ook talrijke klachten van verontruste consumenten die niet wisten wat ze moesten doen.

 

Wel boeking bij Casasky – geen reservering bij luchtvaartmaatschappijen 

Uit onderzoek van de reisdocumenten blijkt dat die niet vermelden welke luchtvaartmaatschappij de vlucht zou uitvoeren. Tijdens de online boeking noch op de bevestiging is vermeld met welke maatschappij de reizigers zouden vliegen. Op de bevestiging staat alleen een fictief vluchtnummer dat niet te linken is aan een luchtvaartmaatschappij.

 

Dit ontbreken van een vluchtnummer op de reisdocumenten verontrustte sommige reizigers: zij namen contact op met de klantenservice van Casasky die hen de naam van de luchtvaartmaatschappij bevestigde. Nog niet gerustgesteld, contacteerden ze de luchthaven van Schiphol om vervolgens te horen dat de luchtvaartmaatschappij hen niet bekend was. Bovenstaande feiten doen ons vermoeden dat Casasky de reserveringen zelf nooit heeft doorgegeven aan de luchtvaartmaatschappijen.

 

De website is niet in overeenstemming met de Europese wetgeving

  • * Een boekingsknop (een knop die duidelijk een betalingsverplichting aangeeft) ontbreekt op de website van Casasky
  • * Consumenten kunnen in het Nederlands boeken, maar moeten instemmen met algemene voorwaarden in het Duits. Dit mag niet.

Ons advies:

Het is onaanvaardbaar dat Casasky al deze reizigers in de kou laat staan. De meesten zijn verplicht nieuwe, vaak veel duurdere tickets te kopen. De gedupeerden kunnen het ECC contacteren voor gratis hulp en advies. De Nederlandse, Belgische en Duitse Europees Consumenten Centra onderzoeken momenteel deze klachten.

 

  • * Heeft u betaald met een creditcard? Neem dan direct contact op met uw creditcardmaatschappij om een terugstortverzoek in te dienen;
  • * Dien een klacht in bij het Europees Consumenten Centrum via het klachtenformulier. Wij houden u per e-mail op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.

 

bron: www.eccnederland.nl



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.