Blogposts
Blog
Geplaatst op donderdag 05 februari 2015 @ 23:02 door Travelboy , 1414 keer bekeken
Groter logo, oranje streep erbij
Onlangs werd de nieuwe visuele identiteit van Transavia bekendgemaakt, nu is het de beurt aan easyJet. Bij de laatste zijn de veranderingen minder ingrijpend. Het kenmerkende gebruik van de kleuren oranje en wit blijft bestaan. Wel wordt het oranje vlak op het staartroer uitgebreid naar de romp van elk vliegtuig, zodat er meer ruimte is voor het logo. Dat wordt 15% groter. Het ‘.com’ achter de naam easyJet verdwijnt op de toestellen. Op de romp is een oranje streep toegevoegd, die in lijn ligt met de designtaal van easyJets reclames. Volgens easyJet creëert de streep een ‘gladde, moderne look’.
Best ingewikkeld, ontwerpen voor een vliegtuig
Het Britse Holmes Wood tekende voor het redesign. Het bureau werkte zo’n zes maanden aan het project, samen met EasyJets bouwkundige team. De nieuwe ontwerpen voor de vliegtuigen werden gemaakt met behulp van 3d-modellen. Alex Wood, oprichter van Holmes Wood, zegt: “We hebben veel tijd gestoken in het leren kennen van de persoonlijkheid en mentaliteit van het merk. Het nieuwe design is daar een vertaling van.” Volgens de designer was het best een uitdaging om designs te maken voor reen vliegtuig: “Aan de buitenkant zitten een heleboel dingen die je niet direct opvallen. Het is hard werken om het er smooth uit te laten zien.” Volgens easyJet waren de kosten van het nieuwe ontwerp relatief laag.
226 vliegtuigen in nieuw jasje
De nieuwe designs zullen in de komende vijf jaar geïntroduceerd worden op de 226 toestellen van easyJet. Vóór het eind van 2015 zullen er 29 vliegtuigen met de nieuwe look operatief zijn, voor het eind van 2007 moet de helft van de vloot gehuld zijn in het nieuwe ontwerp
bron: www.marketingtribune.nl
Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.