Blogposts
Blog
Geplaatst op donderdag 16 juli 2015 @ 23:24 door Travelboy , 1033 keer bekeken
EasyJet wil meer bekendheid geven aan easyJet Holidays. Onder dit product vallen de pakketreizen die de luchtvaartmaatschappij in samenwerking met Booking.com verkoopt. “EasyJet Holidays wordt in Nederland al aangeboden, maar we hebben er nog te weinig ruchtbaarheid aan gegeven. We zijn de afgelopen tijd vooral druk geweest met de opening van de basis op Schiphol en het uitbreiden van het aantal vluchten naar (nieuwe) bestemmingen vanaf deze luchthaven”, zegt William Vet (Commercieel Manager Nederland) tijdens een lunch waar TravelPro aanwezig is. “We zijn in overweging om ons aan te sluiten bij ANVR. We zijn hierover in gesprek met Frank Oostdam (directeur/voorzitter ANVR). EasyJet ziet een lidmaatschap vooral zitten, omdat we meer zakenreizigers aan boord willen krijgen en de grote zakenreisagenten zijn aangesloten bij de brancheorganisatie.”
Meer zitplaatsen
Een andere ontwikkeling binnen de luchtvaartmaatschappij is het aanbieden van meer zitplaatsen aan boord. “Onze A320’s krijgen er een rij stoelen bij (in totaal zes stoelen). Dat betekent niet dat alle rijen een stuk opschuiven en er minder beenruimte overblijft, maar het blijkt dat als we de toiletten achterin anders inrichten er voldoende ruimte is voor een extra rij. We gaan dan van 180 stoelen naar 186″, zegt Vet.
Samenwerking
EasyJet kijkt ook naar een samenwerking met touroperators. Momenteel is de Commercieel Manager is gesprek met een aantal partijen, waaronder spelers uit de cruisesector. “Wij staan open voor een dergelijke samenwerking.” Hij benadrukt wel het feit dat easyJet geen chartermaatschappij is. Vet: “We hebben een ander businessmodel. Dat houdt in dat we strenge eisen moeten stellen. Zodra een touroperator stoelen op een reeks vluchten afneemt, kunnen wij deze niet meer terugnemen. Dat geldt immers ook voor de individuele passagier, de vliegtickets zijn non-refundable.”
Intercontinentaal
Of easyJet op termijn intercontinentale vluchten gaat aanbieden, antwoordt Vet stellig: “Nee. We hebben daar de juiste vliegtuigen niet voor. Andere toestellen aanschaffen? Dan gaan we het nog niet doen. We krijgen met het aanbieden van overzeese vluchten te maken met andere verdragen, regels en wetten. Dat wordt te complex. Bij easyJet moet het vooral simpel en gemakkelijk zijn. Ik vraag me ook af hoe andere luchtvaartmaatschappij intercontinentale vluchten ‘low cost’ kunnen aanbieden. Volgens mij kan dat namelijk niet.
bron: www.travelpro.nl
Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.