Blogposts

Blog

Geplaatst op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:13 door Travelboy , 1072 keer bekeken

De kracht van vriendelijkheid’ is de insteek  van de nieuwe campagne die Transavia deze week lanceert. Hiermee profileert de grootste lowcost luchtvaartmaatschappij van Nederland zich nadrukkelijk als love brand waar je naast een betaalbare prijs ook kunt rekenen op gastvrijheid en een vriendelijke service. 

 

De nieuwe campagne is onderdeel van de koerswijziging die Transavia eerder dit jaar heeft ingezet. Zo staat op alle nieuwe vliegtuigen ‘welkom’ geschreven, in de vijftien talen van de landen waar de luchtvaartmaatschappij verbindingen verzorgt. “Gastvrijheid zit al vijftig jaar in onze genen”, zegt commercieel directeur Roy Scheerder. “Maar bij Transavia draait dat ene woord  om zoveel meer. We maken een menselijke connectie met iedere persoon die met Transavia reist. Dat is volgens ons de échte gastvrijheid die we aan boord, maar ook in de wereld willen uitdragen.”
 
Aanstekelijkheid van vriendelijk gedrag
Met deze merkbelofte als uitgangspunt heeft strategisch creatief bureau Kokoro de afgelopen maanden gewerkt aan een gloednieuwe campagne. ‘De kracht van vriendelijkheid’ is het resultaat. In de commercial staat de aanstekelijkheid van vriendelijk gedrag centraal. De liftdeur openhouden voor iemand die aan komt rennen, je telefoon uitlenen als de batterij het laat afweten tot en met de Transavia-stewardess die een knuffel opraapt en aan een kind geeft dat hem heeft verloren. 
 
De kracht van vriendelijkheid
“Idee van de campagne is dat we vriendelijkheid een beetje lijken te zijn vergeten. Dat is jammer, want er schuilt juist een enorme kracht in. Je wordt er gezonder van. Gelukkiger.”, zegt Rik Heijmen van KOKORO Amsterdam. Het bureau won deze winter de uitgeschreven pitch en mag zich daarom nu partner van Transavia noemen. “Vriendelijkheid zit in ons allemaal en het is ook nog eens enorm aanstekelijk, waardoor de wereld een leukere plek wordt om in te leven. Daar gaan we mensen aan herinneren met deze campagne.”
 
Let me take your selfie’
Dorst&Lesser is verantwoordelijk voor de activatie van de campagne op social media. Er zijn vier vriendelijke producten ontwikkeld die bijdragen aan een feelgood gevoel op  reis. “Op een ludieke manier maken we de kracht van een vriendelijk gebaar zichtbaar en helpen we mensen een handje om vriendelijk te zijn”, aldus Scheerder. Op het online platform www.transaviafeelgoodies.nl is te zien hoe vakantievierders reageren op de vriendelijke producten. Het social concept staat eind juni live.
 
Naast KOKORO Amsterdam (strategie en merkconcept) en Dorst&Lesser (social activatie), werkt Transavia voor deze campagne met nog twee partijen samen. MEC is verantwoordelijk voor de mediastrategie en de inkoop van offline media, de online media inkoop en strategie is in handen van DQ&A. 
 

Beste van twee werelden
Transavia wil de best betaalbare en meest toegankelijke luchtvaartmaatschappij van Europa worden. Gastvrijheid is een belangrijk onderdeel van die ambitie. “Deze merkcampagne speelt daar op in”, zegt Scheerder. “We bieden nu in feite het beste van twee werelden. Vriendelijkheid en service in combinatie met altijd voordelig vliegen. Dat is de boodschap van het nieuwe Transavia. Welkom bij Transavia.” 



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.