Blogposts

Blog

Geplaatst op vrijdag 03 april 2015 @ 00:24 door Travelboy , 1062 keer bekeken

Transavia gaat sterk uitbreiden op de zakelijke markt. Dit heeft de airline donderdag tegen Zakenreis gezegd. Over twee weken ontvouwt de dochtermaatschappij van KLM de plannen. Rotterdam The Hague Airport moet de primaire zakenluchthaven van ‘HV’ worden.

 

“Wij zien toekomst in de zakelijke markt en komen daarom met een pakket gericht op de zakenreiziger,” zegt commercieel directeur Roy Scheerder. Tien procent van de passagiers bij de prijsvechter is nu al zakenreiziger.

 

Om het product nog beter te laten aansluiten op de zakelijke markt heeft Transavia een aantal stappen gezet. Zo is een contract gesloten met Sabre, waardoor boekingen, waaronder zakelijke, ook via dit GDS (global distribution system) kunnen lopen. Transavia had al contracten met de andere twee wereldwijde GDS-bedrijven Travelport en Amadeus. “Alle tarieven zijn nu beschikbaar via de drie GDS-kanalen”, zegt Scheerder.

 

Transavia wil verder meer zakelijke bestemmingen aanbieden en een nieuwe tariefstructuur opzetten, met zakelijke pakketten. Om de zakenreiziger te lokken wordt het frequent-flyer-programma van Air France-KLM, Flying Blue, gekoppeld aan de zakelijke pakketten van Transavia, voor zowel het sparen als gebruik van de miles. Dit inzetten van miles (burning) kan nu ook al, het sparen is nieuw en geldt alleen voor de zakelijke ‘branded fares’.

 

Transavia wil van Rotterdam The Hague Airport de primaire luchthaven maken voor haar zakelijk verkeer. “Rotterdam The Hague is een snelle, efficiënte airport en dus uitermate geschikt voor de zakenreiziger,” aldus Roy Scheerder.

 

Transavia onderzoekt nog enkele andere uitbreidingen voor de zakenreiziger, zoals twee stuks handbagage, een ‘fast lane’ bij security en priority boarding. Scheerder: “Hierover hebben we nog geen besluiten genomen.”

 

bron: www.zakenreis.nl



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.