Blogposts
Blog
Geplaatst op zaterdag 18 april 2020 @ 18:47 door Travelboy , 1049 keer bekeken
EasyJet-passagiers wiens vlucht geannuleerd is, kunnen nu eenvoudig hun geld terugvragen via een online webformulier in plaats van dat ze het callcenter moeten bellen. De prijsvechter is één van de weinige Europese maatschappijen die deze optie actief aanbiedt.
Veel luchtvaartmaatschappijen geven tijdelijk standaard een voucher aan de passagiers van geannuleerde vluchten, en maken het hen erg lastig om hun geld terug te vragen, ook al zijn ze wettelijk verplicht tot terugbetaling. Overheden zien het vanwege de coronacrisis door de vingers.
Bij EasyJet kan nu - net als bij Ryanair overigens - het bedrag dat betaald is voor een ticket via een online webformulier worden teruggevraagd. Dat kunnen alle passagiers doen die direct bij EasyJet of via Expedia geboekt hebben en wiens vlucht al geannuleerd is (maximaal 7 dagen in de toekomst).
EasyJet waarschuwt wel dat het terugstorten van het geld wat langer kan duren dan gebruikelijk, tot wel enkele weken, omdat het nogal druk is bij de betreffende afdeling. Wie liever een voucher heeft of direct een nieuwe vlucht wil boeken, kan daar ook nog steeds voor kiezen.
bron: www.luchtvaartnieuws.nl
Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.