Blogposts

Blog

Geplaatst op woensdag 22 januari 2020 @ 21:06 door Travelboy , 895 keer bekeken

Een overgrote meerderheid van de Nederlanders ziet niets in een krimp van de luchtvaart. Dat meldt reisbrancheorganisatie ANVR op basis van een onderzoek in samenwerking met Abbi insights. 35 procent toonde zich voorstander van een groei van de Nederlandse luchtvaart.

 

ANVR voerde het onderzoek uit in afwachting van de nieuwe Luchtvaarnota, waarin het nieuwe luchtvaartbeleid van de Nederlandse overheid uiteen wordt gezet.

 

“Voordat onomkeerbare beslissingen worden genomen, is het belangrijk te weten wat de mening is van de Nederlandse reiziger; uiteindelijk is de Nederlandse vakantieganger én de zakenreiziger gebaat bij een goed  overwogen luchtvaartbeleid”, zegt Frank Oostdam, voorzitter/directeur ANVR.

 

Volgens Oostdam plukt ook de Nederlandse economie daar de vruchten van. “Als ANVR zien wij het meest in een gematigde groei, want ook wij vinden aspecten als duurzaamheid en terugdringen van CO2 van groot belang.”

 

Van de mensen die voorstander zijn van groei geven velen aan dat het goed is voor de economie en werkgelegenheid, en iedereen zo de mogelijkheid heeft om snel en voordelig te reizen. Anderen tekenen daarbij wel aan dat groeien mag, mits op een milieuvriendelijke manier.

 

Zo’n dertig procent wil geen krimp maar ook geen groei, omdat volgens hem ook gedacht moet worden aan milieu en natuur. Zij stellen voor korte vluchten te vervangen door bijvoorbeeld de trein. Slechts zestien procent van de ondervraagden ziet luchtvaart liever krimpen.

 

Als vliegtickets duurder worden als gevolg van het inperken van vakantievluchten geeft 41 procent aan minder vaak te vliegen vanaf een Nederlandse luchthaven. 68 procent geeft aan dan eerst naar een buitenlandse luchthaven te rijden en vervolgens alsnog vanaf daar in het vliegtuig te stappen.

 

 

bron: www.luchtvaartnieuws.nl



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.