Blogposts
Blog
Geplaatst op dinsdag 14 september 2021 @ 13:09 door Travelboy , 1149 keer bekeken
Het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) doet vandaag uitspraak over de tarieven en voorwaarden die Schiphol hanteert sinds 1 april 2019. EasyJet verzocht de Autoriteit Consument en Markt (ACM) om vast te stellen dat de tarieven en voorwaarden in strijd waren met de regels van de Wet luchtvaart. ACM wees dat verzoek af, waartegen EasyJet bij het CBb in beroep ging.
Het CBb oordeelt net als ACM dat Schiphol de gebruikers voldoende heeft betrokken bij de vaststelling van de tarieven en voorwaarden. Ook heeft Schiphol de gebruikers voldoende betrokken bij de vaststelling van het investeringsprogramma.
Het CBb is het ook eens met ACM dat niet kan worden vastgesteld dat de tarieven en voorwaarden voor het landen en starten met een vliegtuig (LTO-tarief) en voor de afhandeling van de passagiers (PSC-tarief) onredelijk en discriminatoir zijn. Volgens EasyJet was daarvan voor Low Cost Carriers wel sprake.
Over de klacht van EasyJet over de capaciteit van de H/M-pier waar zij vooral gebruik van maakt, doet het CBb geen uitspraak, omdat de procedure ziet op de tarieven en voorwaarden en niet op de door EasyJet gewenste investeringen.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.