Blogposts

Blog

Geplaatst op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:46 door Travelboy , 59 keer bekeken

In een verklaring zei Ryanair dat vanaf vandaag (18 augustus) elke passagier met een instapkaart uitgegeven door Kiwi "helaas zal worden geweigerd aan boord te gaan omdat ze zich niet hebben gehouden aan de veiligheids- en beveiligingsprotocollen van Ryanair tijdens het inchecken".


De luchtvaartmaatschappij zei dat geldige instapkaarten te verkrijgen zijn via Ryanair.com of de Ryanair-app.

 

De marketingdirecteur van Ryanair, Dara Brady, zei dat de luchtvaartmaatschappij zich bewust werd van het probleem "toen een klein aantal passagiers die hun vlucht via Kiwi.com hadden geboekt vorige week bij de gate arriveerde zonder officiële Ryanair-instapkaarten".

 

Brady zei dat elke passagier die een boeking heeft gemaakt via Kiwi.com rechtstreeks contact moet opnemen met dat bedrijf.

 

Klanten is verteld vluchten te vermijden "via externe agenten, zoals Kiwi.com, die geen toestemming hebben om Ryanair-vluchten te verkopen of instapkaarten uit te geven".

 

“Volgens EU-verordening 2015/1998 is het verplicht dat passagiers het incheckproces van Ryanair rechtstreeks voltooien om ervoor te zorgen dat passagiers op de hoogte zijn van alle veiligheids- en regelgevende protocollen die vereist zijn tijdens het reizen.

 

"Kiwi.com omzeilt deze essentiële luchtvaartvoorschriften door hun eigen instapkaarten uit te geven die niet geldig zijn op Ryanair-vluchten", aldus de verklaring.

 

Kiwi.com is een platform waarop mensen vluchten en accommodatie kunnen boeken en autoverhuur kunnen regelen in het buitenland. Het was een van de boekingsagenten die Ryanair ervan beschuldigde bij te dragen aan vertragingen bij de pogingen van de luchtvaartmaatschappij om klanten terug te betalen die niet konden vliegen tijdens de beginfase van de Covid-19-pandemie.

 

Ryanair zei vandaag dat het een gerechtelijk bevel in Tsjechië aan Kiwi heeft verzonden  waarin aan Kiwi wordt geëist om te stoppen met het vervangen van e-mailadressen van klanten door alternatieve e-mailadressen, waardoor "Ryanair wordt verhinderd rechtstreeks met zijn passagiers te communiceren", maar dat Kiwi "nog niet aan dat bevel voldoet".

 

bron: www.thejournal.ie



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.