Je bent niet ingelogd. Log in om verder te gaan.

Blogposts

Blog

Geplaatst op donderdag 15 november 2018 @ 18:21 door Travelboy , 1083 keer bekeken

Na aanhoudende consumentonvriendelijke gebeurtenissen bij Ryanair, is de maat vol bij de Consumentenbond. In een brief eist de Consumentenbond compensatie voor de gedupeerden en concrete maatregelen om problemen met vluchten te voorkomen. Ook moet Ryanair de Nederlandse wetgeving naleven.

 

Gebrekkige bedrijfsvoering

 

Bart Combée, directeur Consumentenbond: ‘Ryanair stond al niet bekend als meest klantvriendelijke luchtvaartmaatschappij, maar de afgelopen tijd maken ze het wel heel erg bont. Ze ruziën onophoudelijk met hun personeel, waardoor veel consumenten niet of veel te laat op hun bestemming komen. Klanten zijn zo de dupe van hun gebrekkige bedrijfsvoering. Dat kan niet de bedoeling zijn.’

Lak aan alles

Uit onderzoek van de Consumentenbond in oktober 2018 blijkt bovendien dat Ryanair klanten met vragen laten bellen naar een duur 0900-nummer. Geld vragen voor een klantenservicenummer mag niet volgens de Nederlandse wet. Combée: ’Ryanair heeft lak aan alles, zo lijkt het. En daarom willen we nu met hen in gesprek. Wij willen de belofte dat ze consumentenrechten serieus nemen en zich klantvriendelijker gaan gedragen

 

 



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.