Ryanair wil af van claimorganisaties die bij de vliegmaatschappij namens passagiers een schadevergoeding eisen. In een brief aan Nederlandse claimbureaus, die in handen is van de NOS, roept de budgetmaatschappij op om te stoppen met het indienen van claims namens passagiers. Volgens Ryanair verstoren de claimbureaus "de goede relatie met de passagiers". De Consumentenbond reageert geschokt.
Bijna 700 Nederlanders probeerden afgelopen week via claimbureau EUclaim een schadevergoeding te bedingen. De claims vloeien voort uit de stakingen van cabinepersoneel van de luchtvaartmaatschappij, waardoor tal van vluchten zijn geannuleerd.
De advocaat van Ryanair wil geen toelichting geven op de brief.
In de brief verzoekt Ryanair de claimorganisaties om reizigers te adviseren rechtstreeks contact op te nemen met het Ierse bedrijf. Mochten de claimbureaus dit niet doen, dan dreigt Ryanair om "alle noodzakelijke maatregelen te nemen om de contractuele relatie met haar passagiers en de correcte naleving daarvan te beschermen".
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.