Transavia heeft op haar hele vloot (contactloos) pinnen aan boord geïntroduceerd. Dit zal de inflight service een stuk vlotter laten verlopen. Tot nu toe was het uitsluitend mogelijk om contant of per creditcard te betalen.
Bij Transavia moet voor al het eten en drinken aan boord worden betaald, ook voor een flesje water. Dat betekent dat veel passagiers iets te drinken of te eten kopen, vloeistoffen mogen immers niet mee door de veiligheidscontrole. De service aan boord nam hierdoor veel tijd in beslag. Veel mensen contant gaven er de voorkeur aan om deze kleine bedragen niet met een creditcard te betalen, maar contant. Dat vertraagde de service, niet in de laatste plaats omdat er al snel een tekort aan wisselgeld was.
‘Nederland is een land waar veel gebruik gemaakt wordt van pinbetalingen en sinds de introductie van contactloos betalen neemt dit alleen maar toe. Als luchtvaartmaatschappij willen we onze passagiers dan ook graag dit gemak bieden. Wij zijn er trots op dit als eerste Nederlandse luchtvaartmaatschappij te kunnen doen.’ aldus Annemarie Hoogeveen, hoofd Cabine bij Transavia.
Vanaf 23 mei is elk toestel van Transavia uitgerust met apparatuur die pinnen ondersteunt. Naast het (contactloos) pinnen is het ook mogelijk te betalen met een smartphone of smartwatch. De ontwikkeling en introductie van dit nieuwe betaalsysteem is in samenwerking gegaan met partner Tre3.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.