Blogposts

Blog

Geplaatst op dinsdag 26 juni 2018 @ 17:42 door Travelboy , 1523 keer bekeken

 Het management bij Air France is ervan overtuigd dat Air France-KLM een longhaul-lowcostdochter moet oprichten om de concurrentie met Norwegian, Level en Eurowings aan te gaan, zo meldt de krant La Tribune op basis van gesprekken met ingewijden.
 
In reactie op het succes van Norwegian, hebben IAG en de Lufthansa Group respectievelijk Level en de longhaul-tak van Eurowings opgericht. De derde grote Europese luchtvaartmaatschappij, Air France-KLM, heeft echter nog niets. Er is wel Joon, maar dat is meer Air France Light dan echt lowcost.
 
Het management vindt volgens La Tribune dat de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep niet langer kan achterblijven bij de concurrentie. Daarom ligt nu de optie op tafel om XL Airways over te nemen en te ontwikkelen tot een grote speler op de longhaul-lowcostmarkt.
 
Het plan komt niet als een verrassing, want Air France-KLM bevestigde begin dit jaar al de oprichting van een Norwegian-concurrent te onderzoeken. Zodra de fusiemaatschappij een nieuwe CEO heeft, wordt het plan aan hem of haar voorgelegd en kan de knoop hierover worden doorgehakt.
 
Naast de oprichting van een longhaul-lowcostdochter, vindt het Air France-management dat Transavia France fors moet uitbreiden en eventueel moet fuseren met het Nederlandse Transavia. Ook is het management geïnteresseerd in de aanschaf van de A321neo(X)LR voor verre vluchten.
 



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.