Blogposts

Blog

Geplaatst op donderdag 08 maart 2018 @ 02:37 door Travelboy , 1217 keer bekeken

Consumenten die ná 15 augustus 2017 direct bij de luchtvaartmaatschappij Fly NIKI een ticket hebben geboekt én die zich bij de curator als schuldeiser hebben gemeld, krijgen geld terug. In totaal zijn er meer dan 100.000 vorderingen ingediend. Houd er daarom rekening mee dat het nog een enige tijd kan duren voordat u hierover bericht ontvangt én voordat u uw geld terugkrijgt.

 

Creditnota Fly NIKI

 

Als u een factuur van Fly NIKI ontvangt met mintekens voor de bedragen die daarop vermeld staan, betekent dit dat uw vordering door de curator van Fly NIKI is geaccepteerd en wordt toegekend. Het totaalbedrag dat op de creditfactuur staat vermeld, is het geldbedrag dat u van de luchtvaartmaatschappij ontvangt.

Trust account

 

Fly NIKI was onderdeel van de Duitse luchtvaartmaatschappij Air Berlin die op 15 augustus 2017 faillissement heeft aangevraagd. Aangezien ook het voortbestaan van Fly NIKI op dat moment onzeker was, werd er een speciaal trust account opgericht waar de inkomsten van de geboekte vluchten - vanaf die datum - werden bevroren. Zodoende kunnen consumenten die ná 15 augustus 2017 een ticket hebben geboekt, aanspraak maken op dit account.

Vorderingen Fly NIKI

 

Heeft u vordering op Fly NIKI? Dit kunt u doen. 

  • Ticket geboekt direct bij Fly NIKI na 15 augustus 2017

Consumenten die ná 15 augustus 2017 direct bij de luchtvaartmaatschappij Fly NIKI een ticket hebben geboekt én die zich bij de curator als schuldeiser hebben gemeld, krijgen geld terug uit het Trust account dat NIKI ter beschikking heeft gesteld. U kunt uw vordering nog tot 23 april a.s. indienen.

  • Ticket geboekt via (online) boekingsbureau na 15 augustus 2017

Consumenten die ná 15 augustus 2017 via derden (reisbureau of een boekingswebsite zoals Cheaptickets) een ticket bij Fly NIKI hebben geboekt, krijgen bericht vanuit het (online) boekingsbureau over de terugbetaling. Het boekingsbureau onderhoudt het contact met de curator en dient voor u de claim in. Het verschuldigde bedrag wordt tevens aan het (online) boekingsbureau overgemaakt en die zal het vervolgens aan u uitkeren.

  • Ticket geboekt voor 15 augustus 2017

Consumenten die vóór 15 augustus een ticket hebben geboekt en waarvan de vlucht met Fly NIKI is geannuleerd, zullen de verdere afhandeling van de faillissementsprocedure moeten afwachten.

 

Bron www.eccnederland.nl



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.