Blogposts

Blog

Geplaatst op zondag 21 september 2014 @ 00:22 door Travelboy , 880 keer bekeken

Transavia.com wordt dit voorjaar ontgroend. De stewardessen ruilen de groene plooirokken in voor strakke donker blauwe rokken en jurken. Ook de toestellen zelf worden aangepast aan de nieuwe huisstijl.

 

,,In Parijs zijn er stewardessen die zich echt schamen voor hun uniform. Die verkleden zich eerst voor ze in de metro stappen. Dan wordt het echt tijd voor een nieuw uniform’’, geeft Mattijs ten Brink toe.

 

De directeur van Transavia Nederland licht alvast een tipje van de sluier op over het nieuwe uniform en de nieuwe huisstijl die komend voorjaar worden ingevoerd.

 

KLM-stewardessen hebben enkele jaren geleden net een nieuw trendy uniform gekregen, dat is ontworpen door Mart Visser. Van en naar hun werk dragen zij gewoon hun uniform.

 

De 1500 stewards, stewardessen en baliemedewerkers van Transavia kunnen dat over een half jaar ook weer met trots doen. Het appelgroen uit 2005 wordt ingeruild voor donkerblauw. ,,Maar we houden wel groene accenten’’, benadrukt Ten Brink.

 

Vanaf januari is ontwerper Ban van Wayenburg samen met het personeel bezig geweest met deze zoektocht naar een nieuw uniform. Over de verschillende ontwerpen en kleuren mocht het personeel zich uitspreken. De uiteindelijke keuze komt voor mannen neer op een donkerblauwe broek met jasje en witte blouse. De groene stropdas en een groen randje op het borstzakje zorgen voor het accent.

 

Voor de dames is een donkerblauwe jurk, maar ook een rok met jasje. De riem en de revers zijn groen. Volgend maand beginnen de draagproeven en daarna gaat de kleding in productie. Van Wayenburg heeft zoveel mogelijk rekening gehouden met de wensen uit Nederland en Frankrijk.

 

In Nederland was er de zorg dat het ontwerp teveel voor maatje 36 is. Vanuit Frankrijk kwam specifiek de vraag om een jurk en bij een rok en jasje kwam de wens om naast een blouse ook een T-shirt te mogen dragen.

 

De nieuwe kledinglijn gaat voor heel Transavia gelden, dus naast Nederland en Frankrijk, ook voor Transavia Europa. Die nieuwe tak gaat de komende jaren vestigingen openen in andere Europese landen. Bij Air France draaien de stakingen juist om het overhevelen van vluchten naar het goedkopere Transavia. Ook de huisstijl wordt aangepast.

 

,,De toestellen krijgen een nieuwe kleurstelling en logo. Hoe precies? Daar moeten we nog een besluit over nemen. Ook de cirkels in het logo verdwijnen waarschijnlijk, net als de toevoeging .com aan onze naam.’’

 

Met de nieuwe uitstraling wil Transavia zich nog altijd neerzetten als een vervoerder van vakantiegangers, maar ook van mensen die een stedentrip maken en zakenlieden die naar die bestemming willen.

 

bron: www.leidschdagblad.nl



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.