Blogposts

Blog

Geplaatst op zondag 06 april 2014 @ 00:20 door Travelboy , 2522 keer bekeken

Air France-KLM wil de vloot van lowcost-dochter Transavia fors uitbreiden en vanuit verschillende plaatsen in Europa de concurrentie aangaan met andere prijsvechters. Dat heeft KLM-topman Camiel Eurlings afgelopen week gezegd tijdens een bezoek aan Brazilië. De uitspraken werden zaterdag tegenover Luchtvaartnieuws.nl / Zakenreisnieuws.nl bevestigd door een woordvoerder van de maatschappij.

 

Nu maatschappijen als easyJet en Ryanair zich meer en meer profileren richting de Europese zakenreiziger moet de luchtvaartcombinatie met een passend antwoord komen om niet nog meer marktaandeel te verliezen.

 

Germanwings
De nadruk ligt op de groei van het businessmodel van Transavia binnen Europa. Volgens ingewijden kijkt de directie van Air France-KLM nadrukkelijk naar de verrichtingen van Germanwings, de Europese lowcost-dochter van Lufthansa. De toevoeging van de regionale Air France-dochter Hop en KLM Cityhopper aan het businessmodel van Transavia ligt hierbij voor de hand om te komen tot een vergelijkbare maatschappij als Germanwings.

 

In een interview met het blad Luchtvaartnieuws, dat over een week verschijnt, meldt KLM COO Pieter Elbers dat de lowcost-operatie van Transavia niet te vergelijken is met die van Ryanair. Elbers: "Transavia heeft een bepaald serviceprofiel dat anders is dan Ryanair. Transavia gaat dan ook geen Ryanair worden. Klaar!"

 

Elbers meldt verder: "KLM had Transavia al jaren, Air France heeft Transavia France gecreëerd als onderdeel van de groep. En Transavia France kan nog heel veel groeien. Voor ons is Transavia het lowcost-vehikel binnen de groep."

 

Op de vraag wat het nut van Transavia binnen de groep is nu er al enkele jaren geen winst meer is behaald, antwoordt Elbers: "Transavia moet natuurlijk terugkeren naar winst, dat is de doelstelling. Maar daar hoort ook marktaandeel bij en soms heb je een bepaald niveau op de markt nodig om tot winst te komen."

 

bron: www.luchtvaartnieuws.nl



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.