Blogposts

Blog

Geplaatst op donderdag 10 juli 2014 @ 02:34 door Travelboy , 1294 keer bekeken

 Lufthansa vormt zich de komende jaren steeds meer om tot een prijsvechter. De activiteiten van de afdeling ’Wings’ worden daarom uitgebreid naar o.a. België. Bedoeling is om ook lagenafstandsvluchten aan te bieden.

 

Dat heeft de nieuwe Lufthansa-topman Carsten Spohr woensdag aangekondigd in Frankfurt .Het concept van Germanwings, actief op Duitse luchthavens, wordt onder de merknaam “Wings” gekopieerd naar Zwitserland, Oostenrijk en België, de andere thuismarkten van Lufthansa. Zo moet vanaf de lente van 2015, te beginnen in het Zwitserse Bazel, een Europees netwerk (Eurowings) ontstaan dat de concurrentie met onder meer Ryanair en easyJet aankan.

 BsGa_VxCYAAxXVD.jpg

 

Vanaf de winter van 2015 wil Lufthansa ook vluchten naar verre bestemmingen aanbieden tegen lage ticketprijzen. Momenteel wordt nog onderzocht of het bedrijf dat alleen gaat doen, of in samenwerking met een partner. In dat verband worden “vergevorderde” gesprekken gevoerd met Turkish Airlines.

 

De intercontinentale Wings-vluchten zouden in eerste instantie vertrekken vanuit München en Noord-Rijnland-Westfalen Düsseldorf of Keulen). Goedkope lagenafstandsreizen zijn grotendeels onontgonnen gebied. In Europa is alleen de Noorse prijsvechter Norwegian op dat vlak actief tussen Europa en de Verenigde Staten.

 

Belgische hoofdzetel?

Lufthansa wil de verschillende Wings-ondernemingen samenbrengen in een holding. Voor de hoofdzetel van die holding, die waarschijnlijk niet in Duitsland zal liggen, komen België, Oostenrijk of Zwitserland in aanmerking, gaf Spohr nog mee.

 

De in mei aangetreden Lufthansa-topman ziet zich geconfronteerd met groeiende concurrentie van prijsvechters en Arabische tegenstrevers als Emirates en Etihad. Daardoor zitten de eigen vliegtuigen minder vol en dalen de prijzen. Lufthansa zag zich mede daardoor vorige maand genoodzaakt de winstprognoses voor 2014 en 2015 te verlagen

 

Roer moet om”

Volgens Spohr blijft de markt voor luchttransport groeien, maar stelt het huidige aanbod Lufthansa niet in staat optimaal van die groei te profiteren. Daarom moet het roer om. “Wij willen niet geleid worden door veranderingen in de luchtvaartsector, wij willen tot de leiders behoren”, zei de topman woensdag

 

bron: www.standaard.be



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.