Blogposts

Blog

Geplaatst op woensdag 12 maart 2014 @ 03:36 door Travelboy , 865 keer bekeken

Ryanair heeft een overeenkomst gesloten met reserveringssysteem Travelport voor de distributie van haar vliegtickets en aanverwante à la carte diensten. Reisagenten die gebruikmaken van Travelport, kunnen vanaf 19 maart a.s. gefaseerd in het reserveringssysteem Ryanair-vluchten boeken.

 

Het is een opmerkelijke stap. Tot nu toe hield de Ierse prijsvechter vast aan het pure low-cost model, waarbij de eigen website het enige boekingskanaal was. Dit veranderde in januari, toen de content van Ryanair beschikbaar werd in Google Flight Search. Straks kunnen dus ook reisbureaus de vliegtickets boeken.

 

Ryanair heeft met deze stap vooral de corporate markt in het vizier. De low-cost carrier heeft te kampen met een verzadigde markt in Europa en zoekt nieuwe doelgroepen. Volgens Ryanair reist 22 procent van de passagiers al om zakelijke redenen. Dat komt neer op 19 miljoen passagiers, een aantal dat binnen twee jaar moet verdubbelen dankzij de overeenkomst met Travelport.

 

Ryanair stelt dat deze zakenreizigers op jaarbasis 2 miljard euro uitsparen door met de prijsvechter te vliegen. De tariefvergelijking waarop Ryanair dit baseert, is echter discutabel. Netto tarieven worden vergeleken, maar bij KLM, IAG, Lufthansa, Alitalia en Air France zijn bijvoorbeeld de stoelreservering en het inchecken van een koffer (mits lid van Flying Blue) veelal bij de prijs inbegrepen.

 

bron: www.zakenreis.nl


 



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.