Blogposts

Blog

Geplaatst op donderdag 21 oktober 2010 @ 01:49 door Travelboy , 1829 keer bekeken

Ryanair weet al jaren als ultieme prijsvechter te overleven en zelfs forse winsten te boeken. En dat terwijl tickets soms zelfs goedkoper zijn dan een pak luiers. Wat is het echte geheim achter het ‘Ryanair model’? We horen regelmatig verhalen over staand vliegen of betalen voor wc gebruik. Maar hoe zit het met personeel? En wat is de rol van de kleine luchthavens waar Ryanair op vliegt? Wat voor kortingen geven zij aan de prijsvechter? Goudzoekers ontrafelt het verdienmodel van Ryanair.

 

Verslaggevers Pieter van der Wielen en Martijn Kieft maken een vergelijking tussen een vlucht van British Airways en Ryanair, van Hilversum naar de Big Ben in Londen. Hoeveel zijn ze nu echt kwijt aan geld en hoe lang doen ze er over? Verder interviews met oud-piloten van Ryanair over de arbeidsomstandigheden en Italiaanse onderzoekers naar het verdienmodel. Daarnaast onderzoeken we aan de hand van een vergelijking tussen vliegvelden hoeveel de belastingbetaler mee betaalt aan dit verdienmodel van Ryanair.

 

Heb je de uitzending van gisterenavond gemist, kijk dan op 'uizending gemist' of op 

http://weblogs.vpro.nl/goudzoekers/



Reacties

  • Travelboy
    vrijdag 22 oktober 2010, 18:57
    Hallo Henk, Ook andere maatschappijen krijgen dit soort subsidies van (lokale) overheden. Maar om de een of andere reden komt alleen Ryanair daarmee in de publiciteit. Voor mij is dit selectieve verontwaardiging. Daarbij, de inkomsten die zo'n regio uit extra toeristen vangt weegt ruim op tegen het gesubsidieerde bedrag
  • henkcnx
    vrijdag 22 oktober 2010, 13:16
    Ik heb de uitzending gezien en heb gezien en gehoord hoe deze maatschappij bezig is de zakken te vullen van passagiers, gemeenten, provincies en Europese overheden. Een dergelijke maatschappij kun je maar beter niet in je omgeving hebben. De burger betaald deze maatschappij direct en indirect. Henk.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.