Blogposts

Blog

Geplaatst op donderdag 07 oktober 2010 @ 00:57 door Travelboy , 599 keer bekeken

De Consumentenbond heeft de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) gevraagd maatregelen te nemen tegen Martinair en Transavia omdat zij consumenten die langer dan drie uur vertraging hadden, weigeren te compenseren
 

De bond heeft hierover tientallen klachten ontvangen van passagiers, zo heeft zij woensdag laten weten.

 

De Consumentenbond wijst erop dat luchtvaartpassagiers die langer dan drie uur vertraging hebben, volgens een uitspraak van het Europees Hof in november recht hebben op compensatie. Sinds die uitspraak heeft de bond tientallen klachten ontvangen.

 

Resultaat

 

De Consumentenbond heeft beide luchtvaartmaatschappijen al eerder opgeroepen zich aan de compensatieregels te houden, aldus een woordvoerster. Maar dat heeft niet tot resultaat geleid. De bond hoopt dat de inspectie nu zal optreden. Aan de gedupeerde passagiers adviseert de bond naar de geschillencommissie luchtvaart te stappen.

 

Martinair en Transavia wilden niet inhoudelijk reageren op de stap van de Consumentenbond. De woordvoerster van Transavia voegde eraan toe dat klachten van klanten per geval worden bekeken.

 

bron: www.nu.nl



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.