Blogposts

Blog

Geplaatst op donderdag 22 april 2010 @ 21:35 door Travelboy , 654 keer bekeken

De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair gaat dan toch de onkosten vergoeden van klanten die in het buitenland zijn gestrand als gevolg van de aswolk. De maatschappij blijft wel fel gekant tegen de Europese regelgeving die dat verplicht.

 

Ryanair bevestigt dat het zal voldoen aan Europese verordening 261, die luchtvaartmaatschappijen verplicht de onkosten van passagiers te vergoeden die wachten op een uitgestelde vlucht.
 

Absurditeit
Ryanair meent wel nog steeds dat de volledige sluiting van het luchtruim in verschillende landen een overdreven maatregel was. "De gebeurtenissen van de voorbije week tonen bovendien nogmaals de absurditeit van EU 261 aan", stelt topman Michael O'Leary in een mededeling. "Terwijl voor bussen, treinen en schepen de onkostenvergoeding niet hoger mag zijn dan de ticketprijs, is er voor luchtvaartmaatschappijen geen beperking."
 

De Ierse lowcostmaatschappij zal zich blijven inzetten voor een plafond op de onkostenvergoeding.

 

bron: www.hln.be



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.