Blogposts

Blog

Geplaatst op woensdag 11 mei 2016 @ 01:48 door Travelboy , 1092 keer bekeken

Ryanair moet een eerder door de Autoriteit Consument & Markt (ACM) opgelegde boete van 324.000 euro definitief betalen. Dat heeft het College van Beroep voor het bedrijfsleven bepaald.
 
Ryanair kreeg de boete omdat het bedrijf op zijn website niet consequent alle voorzienbare en onvermijdbare kosten opnam in de gepresenteerde prijs voor vliegtickets. Bovendien bood de maatschappij haar klantenservice alleen in het Engels aan, zonder dit duidelijk te vermelden op de Nederlandstalige website.
 
De Ierse prijsvechter werd in eerste instantie voor 370.000 euro beboet. In maart vorig jaar verlaagde de rechtbank in Rotterdam de sanctie echter naar 324.000 euro, omdat één vermeende overtreding niet werd bewezen.
 
bron: www.bd.nl



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.