Blogposts

Blog

Geplaatst op zaterdag 25 mei 2013 @ 00:36 door Travelboy , 1642 keer bekeken

Het aantal stoelen dat low-cost carriers aanbieden in Europa is het afgelopen decennium met 14 procent per jaar gegroeid. Bij de netwerkmaatschappijen is dit slechts 1 procent per jaar. Dit meldt OAG.

 

In het rapport OAG FACTS (Frequency and Capacity Trend Statistics) staat dat de netwerkmaatschappijen hun jaarlijkse Europese capaciteit tussen mei 2004 en mei 2013 met 2,8 miljoen stoelen hebben uitgebreid. In dezelfde periode hebben low-cost carriers meer dan 20 miljoen stoelen toegevoegd.

 

De grootste low-cost markt in Europa is het Verenigd Koninkrijk, met 8,8 miljoen internationale stoelen in mei 2013, meer dan het dubbele van de capaciteit tien jaar geleden. Op de tweede plaats staat Spanje, met 7,4 miljoen internationale low-cost stoelen, vergeleken met 1,9 miljoen tien jaar geleden. Spanje is de enige Europese markt waar prijsvechters meer dan 50 procent van zowel de binnenlandse als internationale vluchten uitvoeren. Het binnenlandse marktaandeel is namelijk 51 procent en het internationale marktaandeel is 54 procent.

 

In Italië hebben low-cost carriers 49 procent van de binnenlandse markt in handen en 45 procent internationaal.

 

Frankrijk wijkt van dit beeld af en heeft de laagste low-cost penetratie van Europa. Slechts 18 procent van de binnenlandse en 28 procent van de internationale capaciteit is afkomstig van prijsvechters

 

May-FACTS-Infographic-30.04_10001.jpg

 

bron: www.zakenreis.nl



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.