Blogposts
Blog
Geplaatst op zaterdag 08 december 2012 @ 01:42 door Travelboy , 1081 keer bekeken
Vanaf juli 2013 zal het nieuwe Germanwings van start gaan. Het Duitse bedrijf, dat in handen is van de Lufthansa Group, zal volledig hervormd worden om een deel van Lufthansa’s Europese netwerk over te nemen. Germanwings moet het gat vullen tussen de premium maatschappijen en de lagekosten- maatschappijen.
Germanwings wil vanaf volgend jaar de meest kwalitatieve lagekostenmaatschappij worden. De vernieuwing zal gebeuren door middel van merkvernieuwing en een nieuw concept dat de naam ‘à la carte flying’ krijgt. Passagiers zullen zo kunnen kiezen bij de boeking welke extraatjes ze willen hebben.
Bij het meest goedkope tarief, de basic-fare vanaf 33 euro enkele reis, krijg je enkel nog maar een beperkt aantal mijlen. Voor bagage, zetelvoorkeur en een hapje en een drankje zal je meer moeten betalen. Je zal elke optie apart in je pakket kunnen aankopen. Bij smart-fare krijg je alles wat je van een klassieke maatschappij verwacht, alsook extra zetelruimte. Bij een best-fare krijg je meer mijlen, blijft de zetel tussen je medepassagier leeg, heb je recht op twee stukken bagage, enz. Dit tarief is dus vergelijkbaar met een business class bij de klassieke maatschappijen.
Christophe Franz, CEO bij de passagiersafdeling van Lufthansa, zei gisteren in Keulen het volgende: “Met het nieuwe Germanwings gaan we in de tegenaanval op het vlak van point-to-point verbindingen. We hebben een overtuigend aanbod van producten ontwikkelt en hebben vele jaren ervaring in de lowcostsegmenten en premium segmenten. We zullen delen van beide combineren in het nieuwe Germanwings (…). Dit zal ons toestaan om winstgevend te opereren buiten onze grote hubs (in Frankfurt en München, nvda) terwijl we onze passagiers een modern aanbod kunnen geven”.
Vanaf volgend jaar zal een groot deel van Lufthansa’s Europese vluchten, met uitzondering van Frankfurt en München, worden overgeheveld naar Germanwings. Ook het merk Lufthansa zal op deze routes verdwijnen en volledig worden overgenomen door Germanwings nieuwe merk. Op lange termijn moeten alle Europese vluchten van Lufthansa die niet vanuit de twee hubs worden uitgevoerd, verschoven worden naar Germanwings.
Ongeveer een negentigtal vliegtuigen zal hiervoor gebruikt worden, waarvan er een dertigtal van Lufthansa zelf zullen komen. Buiten de A319′s en A320′s zullen er ook CRJ-900′s worden overgeplaatst. Lufthansa deelde in oktober al mee haar verlieslatend Europees netwerk naar een goedkoper lowcostmodel om te zetten. Lufthansa’s dochter Germanwings is daar dan de meest geschikte manier voor. Door deze nieuwe strategie hoopt Lufthansa van zowel een winstgevend langeafstandsnetwerk te hebben alsook een winstgevend Europees netwerk.
Ook het logo en de vliegtuigen van Germanwings zullen door de veranderingen in een nieuw jasje worden gestoken. Op de staart kom er een gerestylede ‘W’ te staan die verwijst naar het huidige logo van Germanwings. De toestellen zullen ook deels naar de kleuren van Lufthansa geschilderd worden. Zo zal het onderste deel van de romp hetzelfde grijs krijgen als op de Lufthansa-toestellen.
Lufthansa hoopt met deze strategie in 2015 een besparing te hebben van 200 miljoen euro. Germanwings zal haar passagiersaantallen hierdoor zien oplopen van de huidige 7,7 miljoen tot 20 miljoen per jaar.
bron: www.flightlevel.be
Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.