Blogposts

Blog

Geplaatst op donderdag 25 oktober 2012 @ 01:06 door Travelboy , 1197 keer bekeken

Nederland is een luchtvaartmaatschappij rijker: Maastricht Airlines B.V. Het bedrijf is volgens de eigen website afgelopen zomer opgericht door Hamid Kerboua, samen met een team van ervaren luchtvaarprofessionals. Maastricht Airlines vliegt vanaf 1 januari van Maastricht-Aachen Airport naar Schiphol, Berlijn (Schönefeld) München (Franz Josef Strauss) en Parijs (Charles de Gaulle).
 

Maastricht Airlines belooft de reiziger veel comfort: een korte check-in en gratis eten en drinken aan boord. Service met een glimlach, luidt het motto van de onderneming.
 

Vanaf 2014 is het bedrijf van plan zijn vleugels verder uit te slaan met bestemmingen als Londen en Kopenhagen. De Maastrichtse luchtvaartmaatschappij zegt relaties te onderhouden met dertig collega-bedrijven om de reiziger optimaal te kunnen bedienen.
 

De opzet van de nieuwe onderneming is een stuk ambitieuzer dan verwacht. In juli werd bekend dat er nieuwe plannen lagen voor het hervatten van de binnenlandse luchtverbinding Maastricht-Amsterdam. Een op dat moment niet nader genoemde partij wilde nog dit jaar drie tot vier vluchten per dag op deze route gaan uitvoeren, bevestigde bestuursvoorzitter Jan Tindemans van Maastricht Aachen Airport destijds. Wie er achter het nieuwe initiatief zat, wilde hij niet kwijt.
 

In 2008 was Maastricht voor het laatst via de lucht verbonden met Amsterdam. Ook vorig jaar is gepoogd de lijn nieuw leven in te blazen. Het vliegveld Maastricht-Aachen Airport (MAA) had in september al willen beginnen met de lijndienst, maar moest de plannen bij gebrek aan investeerders op de lange baan schuiven en uiteindelijk helemaal van de agenda halen. De pendeldienst was bij gebrek aan een bijdrage van de provincie niet rendabel te krijgen, zo luidde de motivering voor het schrappen van de lijndienst.
 

MECC-directeur Erik Broekaart pleitte er eerder dit jaar voor om de luchtverbinding met Maastricht zo snel mogelijk te herstellen, omdat deze cruciaal zou zijn voor de verdere ontwikkeling van zijn congrescentrum.

 

bron: www.dichtbij.nl



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.