Blogposts

Blog

Geplaatst op vrijdag 24 juni 2011 @ 01:37 door Travelboy , 605 keer bekeken

De Paris Air Show is dé vakbeurs van de luchtvaartindustrie. Op dit soort beurzen worden vaak de grote orders wereldkundig gemaakt. Een wedstrijdje tussen Boeing en Airbus wie de meeste vliegtuigen kan verkopen. Dit jaar overduidelijk door Airbus gewonnen.

 

Opmerkelijk nieuws is dat Ryanair gaat samenwerken met de Chinese constructeur Comar. Er is een intentieverklaring getekent voor het kopen van 200 toestellen van de nieuwe C919 van Comar. Ryanair gaat 'helpen' bij de ontwikkeling van dit nieuwe toestel dat in 2018 moet gaan vliegen. Maar Ryanair zou Ryanair niet zijn als er geen addertje onder het gras zit. Ze blijven  namelijk ook onderhandelen met Boeing en Airbus

 

Company   Firm   Value   Provisional   Value
               (USD$Bln)             (USD$Bln)
Airbus     586    55.8       318        29.5
Boeing      47     7.5        94        14.9

 

De grote aankopen waren vooral bij Airbus en helaas vooral in Azie en de USA. Dit houdt in dat de Europese low cost carriers niet echt gaan groeien en er dus minder nieuwe routes komen dan we de afgelopen jaren zijn gewend. De enige redelijke order van een Europese Low Coster was van Norwegian.

 

Low costers aankopen:
AIRBUS FIRM ORDERS
Company       No   Type       Value
                            (USD$Bln)
AirAsia      200   A320neo    18.2
GoAir         72   A320neo     6.6
Skymark        2   A380        0.8
IndiGo        30   A320        2.5
IndiGo       150   A320neo    13.7

 

AIRBUS PROVISIONAL ORDERS

Republic      80  A320neo     7
JetBlue       40   A320neo     3.6

 

BOEING FIRM ORDERS
Norwegian      3   787         0.6
Norwegian     15   737-800     1.2

 

bron cijfers: www.airwise.com



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.