Blogposts
Blog
Geplaatst op vrijdag 24 juni 2011 @ 01:37 door Travelboy , 2018 keer bekeken
De Paris Air Show is dé vakbeurs van de luchtvaartindustrie. Op dit soort beurzen worden vaak de grote orders wereldkundig gemaakt. Een wedstrijdje tussen Boeing en Airbus wie de meeste vliegtuigen kan verkopen. Dit jaar overduidelijk door Airbus gewonnen.
Opmerkelijk nieuws is dat Ryanair gaat samenwerken met de Chinese constructeur Comar. Er is een intentieverklaring getekent voor het kopen van 200 toestellen van de nieuwe C919 van Comar. Ryanair gaat 'helpen' bij de ontwikkeling van dit nieuwe toestel dat in 2018 moet gaan vliegen. Maar Ryanair zou Ryanair niet zijn als er geen addertje onder het gras zit. Ze blijven namelijk ook onderhandelen met Boeing en Airbus
Company Firm Value Provisional Value
(USD$Bln) (USD$Bln)
Airbus 586 55.8 318 29.5
Boeing 47 7.5 94 14.9
De grote aankopen waren vooral bij Airbus en helaas vooral in Azie en de USA. Dit houdt in dat de Europese low cost carriers niet echt gaan groeien en er dus minder nieuwe routes komen dan we de afgelopen jaren zijn gewend. De enige redelijke order van een Europese Low Coster was van Norwegian.
Low costers aankopen:
AIRBUS FIRM ORDERS
Company No Type Value
(USD$Bln)
AirAsia 200 A320neo 18.2
GoAir 72 A320neo 6.6
Skymark 2 A380 0.8
IndiGo 30 A320 2.5
IndiGo 150 A320neo 13.7
AIRBUS PROVISIONAL ORDERS
Republic 80 A320neo 7
JetBlue 40 A320neo 3.6
BOEING FIRM ORDERS
Norwegian 3 787 0.6
Norwegian 15 737-800 1.2
bron cijfers: www.airwise.com
Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.