Blogposts

Blog

Geplaatst op dinsdag 20 december 2022 @ 14:01 door Travelboy , 322 keer bekeken

De Britse Civil Aviation Authority (CAA) heeft bekend gemaakt welke maatschappij  in het  het derde kwartaal van 2022 het slechtst presteert op het gebied van klanttevredenheid: Wizz Air.

 

Tussen juli en september dienden gemiddeld 811 op een miljoen passagiers in het Verenigd Koninkrijk claims in tegen de Hongaarse lagekostenmaatschappij voor vertragingen en annuleringen. Dat is bijna drie keer zoveel als bij de directe concurrenten easyJet en Ryanair.

 

n een verklaring die vorige week werd gepost, bekritiseerde de CAA Wizz Air vanwege het buitensporige aantal klachten en de achterstallige betaling van claims. Het afgelopen kwartaal claimden Wizz Air-passagiers zo’n zestigduizend euro. Gemiddeld kwam dat neer op ongeveer 725 euro per claim. De CAA beweert echter dat de airline achterblijft bij het uitkeren van schikkingen.

 

“Passagiers hebben het volste recht om te verwachten dat hun klachten en claims snel en efficiënt worden verwerkt en dat ze eerlijk worden behandeld door luchtvaartmaatschappijen”, zegt Anna Bowles, CAA’s hoofd klantzaken. “We hebben Wizz Air duidelijk gemaakt dat dit gedrag onaanvaardbaar is en dat we verwachten dat achterstallige klachten en claims vóór Kerstmis worden opgelost.”

 

Tegenover The Independent reageerde Wizz Air op de zorgen van de CAA en verontschuldigde zich voor al het bij haar klanten veroorzaakte ongemak tijdens de grote verstoringen gedurende de zomerperiode. De budgetmaatschappij merkte op dat het onlangs haar klantenserviceteam had verdubbeld met als doel de resterende openstaande claims snel af te handelen.

 

bron: www.upinthesky.nl

 

 

 

 



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.