Blogposts

Blog

Geplaatst op vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:22 door Travelboy , 625 keer bekeken

De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft in een persmededeling een aantal maatregelen aangekondigd die de klantenservice moeten verbeteren. Het bedrijf versoepelt onder meer de regels inzake bagage.


Na tal van opmerkingen van klanten via een feedbackprogramma op de website, "tell MOL" (zeg het aan Michael O'Leary), heeft de lagekostenmaatschappij vandaag een zestal maatregelen voorgesteld om de klantenservice te verbeteren.

 

Vanaf 1 december versoepelt Ryanair onder meer de regels omtrent bagage. De luchtvaartmaatschappij laat een tweede, kleine, tas toe als handbagage en vermindert de kostprijs voor in te checken bagage van 60 euro naar 30 euro per stuk.

 

Verder zullen mensen die rechtstreeks op de website van Ryanair een vlucht boeken, vanaf 1 november 24 uur de tijd hebben om eventuele foutjes die ze daarbij gemaakt hebben, te corrigeren. Ryanair zal ook "stille vluchten" aanbieden voor 8 uur en na 21 uur. Op die vluchten worden geen andere aankondigingen gedaan dan de verplichte veiligheidsinstructies en worden de lichten aan boord gedimd.

 

Tot slot vermindert Ryanair de toeslag om de instapkaart op de luchthaven te laten printen van 70 naar 15 euro. Voor mensen die zich niet online ingecheckt hebben, blijft de toeslag wel 70 euro.

 

Ryanairbaas Michael O'Leary verklaarde blij te zijn met de maatregelen en te hopen dat de klanten deze maatregelen appreciëren. De luchtvaartmaatschappij, die binnen de vijf jaar het jaarlijkse aantal klanten wil optrekken van 80 naar 110 miljoen, probeert haar toenemende slechte imago inzake klantenservice zo weer op te poetsen.

 

bron: www.deredactie.be



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.