Blogposts

Blog

Geplaatst op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:13 door Travelboy , 1209 keer bekeken

Ryanair heeft haar personeel geïnstrueerd om de inkomsten van het bedrijf te vergroten door te zeggen geen wisselgeld te hebben, wanneer passagiers spullen of voedsel kopen tijdens de vlucht.

 

Het cabinepersoneel wordt aangemoedigd in een trainingsdocument om zoveel mogelijk wisselgeld te behouden.

 

Het document gesuggereerd dat het personeel de passagiers moet misleiden door te zeggen dat ze geen wisselgeld hebben wanneer ze voedsel of drinken verkopen. Het personeel moet vervolgens vragen of de passagiers geen kraskaarten wil kopen ter waarde van het wisselgeldbedrag. Mocht de passagier daar niet op zitten te wachten dan moet het personeel vragen of ze op een later moment het wisselgeld mogen terug geven.

 

Op deze manier kan op een gemakkelijke manier de omzet per passagier verhoogd worden aldus het bedrijf. Mocht de strategie niet werken dan is het niet erg volgens Ryanair, maar is in ieder geval geprobeerd om de passagier meer geld te laten spenderen tijdens de vlucht.

 

Wanneer er geen wisselgeld is wordt volgens Ryanair altijd stoel en rijnummer bijgehouden om er voor te zorgen dat iedere passagier het wisselgeld aan het einde van de vlucht terugkrijgt

 

bron: www.aroundtheglobe.nl



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.