Blogposts

Blog

Geplaatst op dinsdag 30 april 2019 @ 00:29 door Travelboy , 64 keer bekeken

Een Britse moeder is niet te spreken over de “onbeschofte” behandeling die haar 15-jarige zoon met autisme gekregen heeft bij Ryanair. Oorzaak van alle ellende: het popje dat de jongen bij zich droeg. Medewerkers van de luchtvaartmaatschappij interpreteerden het kleinood als handbagage en wilden hem daar kost wat kost 25 pond (29 euro) voor aanrekenen. Door het tumult dat hierdoor ontstond, heeft hij een inzinking gekregen. Ryanair zal de zaak verder onderzoeken als er klacht ingediend wordt.
 
Het incident speelde zich vorige zaterdag af in de luchthaven van Alicante. Leo zou met een begeleider terug naar huis keren, maar dat liep dus niet zoals voorzien. “Er werden vier à vijf agenten bijgehaald om hem de toegang tot de vlucht te ontzeggen. Ze raakten hem daarbij ook fysiek aan”, deed Helen Estella haar beklag op Facebook. “En dat terwijl hij de mentale leeftijd van een driejarige heeft. Nu is hij helemaal verstijfd van de schrik. Zijn begeleider vroeg speciale assistentie, maar dat werd geweigerd omdat hij kan stappen. Niet alle handicaps zijn zichtbaar, idioten! Een absolute schande is dit!”
 
De begeleider kon gelukkig diezelfde dag nog een nieuwe vlucht regelen bij Jet2. “Daar mag Leo zelfs een hele rij inpalmen. Door de commotie moest hij medicijnen nemen en is hij slaperig geworden, maar geen probleem: nu is er tenminste een rolstoel voorzien. Het personeel zal hem bovendien als eerste op het vliegtuig laten plaatsnemen.”
 
“Ryanair, ik stel voor dat je eens kijkt hoe Jet2 de zaken oplost. Door jullie schuld heeft mijn zoon voor de rest van zijn leven een vliegangst opgelopen. En hij moest pillen slikken, puur omdat jullie zo op winst uit zijn.”
 



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.