Blogposts

Blog

Geplaatst op vrijdag 27 juli 2018 @ 00:54 door Travelboy , 866 keer bekeken

Het ECC ontvangt meldingen van ongeruste consumenten, die vliegtickets naar Marokko hebben geboekt bij de Nederlandse ondernemer FlyOrange. De vluchten worden last-minute geannuleerd. De verontrusting onder deze consumenten neemt verder toe als FlyOrange telefonisch ook niet bereikbaar blijkt te zijn.

 

onsumenten geven aan dat zij niet door FlyOrange zijn geïnformeerd over het annuleren van de vlucht. Dit nieuws vernemen zij via o.a. social mediakanalen en de website van de luchthaven vanwaar het vliegtuig zou vertrekken.

 

Wanneer consumenten telefonisch contact proberen op te nemen met FlyOrange, wordt er niet opgenomen en op sommige momenten lijkt de telefoon zelfs uit te staan. Hierdoor blijft er onduidelijkheid bestaan over of de reis nog wel doorgaat.

Tips van het ECC

  • * Dien schriftelijk of per e-mail een klacht in bij FlyOrange. Verzoek om een omboeking van de vlucht of anders terugbetaling van uw geld. Geef hierin ook een reactietermijn aan.
  • * Krijgt u geen gehoor en heeft u de vliegtickets met creditcard betaald? Neem dan contact op met uw creditcardmaatschappij en verzoek om een terugbetalingsverzoek;
  • * Doe een beroep op uw rechtsbijstands- en/of reisverzekering;
  • * Zou de vlucht vanuit Nederland vertrekken? Meld uw klacht dan ook bij de Inspectie Leefomgeving en Transport. Dit is de Nederlandse toezichthouder voor luchtvaart, die controleert of luchtvaartmaatschappijen zich aan de regels houden.
  • * Neem contact op met ConsuWijzer. Dit is het overheidsloket voor consumenten in Nederland.
  • * Als u denkt dat er sprake is van oplichting, kunt u aangifte doen bij de politie.

Vragen? Vragen!

 

Heeft u vragen over FlyOrange of uw rechten als vliegtuigpassagier? Neem dan contact op met onze juristen.

 

Bron: www.eccnederland.nl/nl/nieuws



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.