8952 keer bekeken

Goedkoop werd duurkoop

  • zondag 21 februari 2010 @ 23:19
    #2
    reactie op (#1) henkcnx

    Hoi Henk,


    Ik ben meestal iemand die het erg opneemt voor de luchtvaartmaatschappijen maar in dit geval dus niet. Dit kan je echt niet maken. Je moet op een nette manier voor je passagier zorgen.  Ze hadden toch teminste een hotelovernachting en een ticket voor de ferry kunnen regelen.


    Ik ben zelf (ook bij Ryanair) anders gewend.


    Toen mijn vlucht naar Eindhoven wegens mist moest uitwijken naar Charleroi stonden daar netjes 3 bussen klaar om de passagiers naar Eindhoven te vervoeren.


    Als dit niet onder de Europese luchtvaartregels valt, lijkt dit mij iets iets om vanuit Brussel de maatschappijen op te leggen


    Johan

    Gewijzigd op 2010-02-21 23:21:06
  • vrijdag 19 februari 2010 @ 18:36
    #1

    Ryanair dropt passagiers op verkeerde eiland


    LONDEN - Een aantal Britse vakantiegangers is woedend op de Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair.


    De Britten vlogen woensdag van Zuid-Engeland naar het Canarische eiland Lanzarote, maar wegens slechte weersomstandigheden in het gebied landde het toestel op in het buureiland Fuerteventura.


    Ryanair was vervolgens snel weer vertrokken maar de toeristen werden aan hun lot overgelaten. Britse media meldden vrijdag dat er geen medewerker van Ryanair meer op het vliegveld te bekennen was zodat de Britten zelf accommodatie en een tocht met een veerboot voor de volgende ochtend moesten regelen.


    De lowbudgetmaatschappij heeft desgevraagd laten weten dat het volgens de Europese regelgeving juist heeft gehandeld, omdat overmacht de oorzaak van de kwestie is en de maatschappij dan niet verplicht is de passagiers tegemoet te komen.

    Bron: nu.nl

    Gewijzigd op 2010-02-19 18:36:48