3703 keer bekeken

Transavia wordt grote prijsstunter

• vrijdag 22 augustus 2014 @ 03:11
    reactie op (#2) chiefoff

Dank je wel voor het meedenken. Ik was vanavond pas laat thuis. Vandaar mijn late plaatsing. Maar hier gaan we de komende weken zeker meer van horen. Verwacht over twee weken wel een extra clubmailing

• vrijdag 22 augustus 2014 @ 00:29

Terwijl ik dit aan het plaatsen was had jij het in een blog vermeldt.
    dus staat er nu dubbel op de club.97.gif

• vrijdag 22 augustus 2014 @ 00:27

Transavia wordt grote prijsstunter

door Harry van Gelder

AMSTERDAM, donderdag

Transavia wordt omgevormd tot een grote prijsstunter, die de concurrentie aan kan met easyJet en Ryanair. De tarieven van Transavia gaan daarom fors omlaag. Dat zeggen betrouwbare bronnen binnen het bedrijf.

Transavia moet groeien tot een vloot van 200 vliegtuigen (Transavia Nederland heeft er nu ruim dertig), maar dat gebeurt zonder dat er geld in wordt gestoken. Transavia moet zelfs 15 procent in de kosten snijden.

Om de vloot uit te breiden, kijkt het vliegbedrijf naar joint ventures met andere bedrijven. Ook wil Air France een groot deel van zijn korte tot middellange routes onderbrengen bij de goedkopere dochtermaatschappij. Transavia Nederland en Frankrijk zouden worden samengevoegd.

Bij het personeel heerst grote onrust over de nieuwe strategie. Begin september worden de medewerkers op de hoogte gesteld van de plannen.

Bij de presentatie van de halfjaarcijfers, vorige maand, liet Air France-KLM al doorschemeren dat de budgetdochters de komende jaren een veel grotere rol krijgen binnen de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep. Op de details wilde de top van het concern toen niet ingaan.

Toeristen

Volgens de Franse krant Les Echos wil Air France vrijwel alle vluchten die niet zorgen voor aanvoer van overstappende passagiers naar het internationale knooppunt Charles de Gaulle, overhevelen naar de goedkoper opererende dochterbedrijven Transavia en Hop. Transavia richt zich daarbij op toeristen, terwijl vliegmaatschappij Hop vooral de binnenlandse Franse markt gaat bedienen.