Wat ik zelf doe is altijd vergelijken wat andere bronnen schrijven. Google nieuws doet dan wonderen. Al moet je bij een bericht over Spirit wel Amerikaanse bronnen gebruiken
Recordtoeslag voor handbagage
Wat ik zelf doe is altijd vergelijken wat andere bronnen schrijven. Google nieuws doet dan wonderen. Al moet je bij een bericht over Spirit wel Amerikaanse bronnen gebruiken
OK, het is duidelijk.
Je hebt gelijk wat de Telegraaf aangaat.
Berichten met een korrel zout nemen.
Maar toch zit er wel een stukje waarheid in.
Wellicht beter om dat soort berichten dan maar niet meer te plaatsen hier.
Mijn verhaal was niet compleet. en mijn reactie een beetje uit balans. Vandaar dat ik hem verwijderde.
Maar natuurlijk moet je altijd de prijzen vergelijken. Low cost carriers zijn niet altijd de voordeligste optie. Soms is het prijsverschil zo klein dat andere factoren de doorslag geven. Dat was bij mij het geval. Betere vliegtijden en een beetje meer comfort geven de doorslag als het prijsverschil maar €5 is.
En als wijs man moet jij toch weten dat rioolkrant de Telegraaf geen betrouwbare bron is.
Daarvoor moet je bij de Telegraaf wezen Johan.
Daar komt dit stuk uit.
Overigens stond hier net een heel andere reactie van je, waaruit bleek dat je tegenwoordig net zo lief met de KLM vliegt.
Waarom haal je die weer weg?
Wie pas bij de gate op de proppen komt met een stuk handbagage, moet daarvoor per 6 november honderd dollar betalen. Nu is dat nog 45 dollar per enkele reis. Passagiers die de handbagage bij het boeken al opgeven, betalen in de nieuwe situatie 35 dollar voor een enkele koffer of tas. Nu is dat nog 30 dollar.
Spirit rekent 100 dollar voor handbagage
De huidige heffing voor koffers of tassen die in het bagagecompartiment moeten, bedraagt 45 dollar. De toeslag geldt alleen voor passagiers die zich aan de gate melden met handbagage. Wie online of bij het inchecken op de luchthaven aangeeft cabinebagage te hebben, betaalt een lager tarief.
Spirit is een grote prijsstunter die vliegt op 49 bestemmingen in de VS, het Caraïbisch gebied en Latijns-Amerika.