9015 keer bekeken

Weet iemand het antwoord?

• woensdag 01 september 2010 @ 22:16
    reactie op (#1) ivoryonne

Quote: ivoryonne

zondag 28 februari 2010 @ 14:48

Heb ik me ook afgevraagd en mezelf aanwoord gegeven...
    Je auto doe je ook starten zonder de lichten aan...  ook al strat hij ook als je de lichten wel aan hebt.
    Misschien is het inderdaad om alle power ter beschikking te hebbben, of uit voorzorg.

Bij een auto is het beter te starten met de lichten uit omdat de startmotor nogal wat energie

van de accu eist, en speciaal in de winter. Is dus gewoon beter voor de accu.

Bij een vliegtuig gaan de lichten in de passagierscabine uit, uit veiligheidsoverwegingen,

omdat dan bij het landen of opstijgen een betere zichtorientatie met buiten het toestel ontstaat,mochten de passagiers bij een calamiteit het toestel plotseling moeten verlaten.

• maandag 01 maart 2010 @ 01:31
    reactie op (#1) ivoryonne

Met het omzetten van Clubs versie 1 naar versie2 is het antwoord verloren gegaan.

Hier het antwoord

www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=31574

Groetjes,

Johan

• zondag 28 februari 2010 @ 14:48

Heb ik me ook afgevraagd en mezelf aanwoord gegeven...

Je auto doe je ook starten zonder de lichten aan...  ook al strat hij ook als je de lichten wel aan hebt.

Misschien is het inderdaad om alle power ter beschikking te hebbben, of uit voorzorg.

DC6.gif

handtekeningafbeelding
  • donderdag 22 oktober 2009 @ 21:55
    #
    reactie op (#) stijnn

ze hebben op luchtvaartnieuws.nl een vragenrubriek. dit lijkt mij daar typisch een vraag voor.

Johan

De club over goedkoop vliegen
    gewijzigd op 22 oktober 2009 21:56 door Travelboy
  • donderdag 22 oktober 2009 @ 21:13
    #
    Ik vraag me af waarom men als het buiten donker is bij het opstijgen en het landen de lichten uitdoet in de passagierscabine. Ik vroeg dit eens aan een piloot maar deze bleef het antwoord schuldig. Misschien weet iemand van deze club wel het antwoord.
    Gewijzigd op 2009-10-22 21:55:48