9203 keer bekeken

Voor 180 Euro naar Australië

• zaterdag 12 juni 2010 @ 17:51
    reactie op (#5) Travelboy

Hoi Johan , bedankt voor je reactie , het is me inmiddels duidelijk dat je dus van London naar Melbourne in 2 etappes moet boeken , en dus ook voor London naar Bangkok .

• vrijdag 11 juni 2010 @ 22:40
    reactie op (#4) Koos2

Hallo René

De Telegraaf is ook zeker niet mijn krant en ik bekijk artikelen van hun pen altijd met een kritische blik. Wel moet ik -uit ervaring- zeggen dat De Telegraaf meestal redelijk goed op de hoogte is van luchtvaartnieuws.

De reis van Londen naar Melbourne is wel te boeken bij Air Asia. Alleen verkoopt een low cost carrier geen vluchten met overstap. Dus je boekt apart Londen - Kuala Lumpur en als tweede boeking  Kuala Lumpur - Melbourne..

Met de aanbieding die Air Asia begin deze week had was het - in theorie - zeker mogelijk om voor €180 van Londen naar Melbourne te vliegen. Dit is dan wel enkel met handbagage en totaal geen service aan boord. IK weet ook niet hoe de overstap op Kuala lumpur is.  Het ergste wat kan gebeuren is dat je voor €20 een nachtje moet boeken in het airporthotel bij de low cost terminal.

Maar boeken met Air Asia kan zeker bij aanbiedingen erg veel schelen met traditionele maatschappijen. Ook wanneer je langer dan een maand weg gaat en de meeste traditionele maatschapijen gelijk de hoofdprijs rekenen kan Air Asia een aardig alternatief zijn.

Johan

• vrijdag 11 juni 2010 @ 19:32
    reactie op (#2) Travelboy

De Telegraaf meld wel meer , maar op de site van Air Asia is niets te vinden , en kan je ook niet boeken van Londen naar Melbourne , hetgeen ik ook niet van plan was :

http://www.telegraaf.nl/reiskrant/6916011/__Voor_180_euro_naar_Australi__.html?sn=binnenland,buitenland

http://booking.airasia.com/skylights/cgi-bin/skylights.cgi?language=EN

• donderdag 10 juni 2010 @ 21:45
    reactie op (#2) Travelboy

Laten we hopen dat Amsterdam ook een vertrekpunt gaat worden want pas dan word het echt aantrekkelijk. Je vliegt namelijk altijd naar Kuala Lumpur. Vandaaruit moet je een ticket kopen (natuurlijk al vantevoren per internet) naar waar je in Azie wil zijn.
    Ik heb met Air Asia een paar jaar geleden Chiangmai - Kuala Lumpur gevlogen en weer terug naar Bangkok met hun. Vluchten van 3 uur die ons heel goed zijn bevallen. Je moet er wel rekening mee houden dat je alles moet kopen aan boord maar de prijzen op die vluchten van eten en drinken waren absoluut niet hoog.

Henk.

• donderdag 10 juni 2010 @ 20:49
    reactie op (#1) chiefoff

Hallo Chieffoff,

Dank je voor  het plaatsen van dit bericht. Zoiets je ziet heb ik het overgenomen in de blog/nieuwsrubriek. Wat niet in dit artikel staat is dat Air Asia al rechten heeft voor Parijs. Dit is dus waarschijnlijk de eerste nieuwe bestemming voor Europa. Of Amsterdam erbij komt? Afwachten, maar het lijkt mij niet onmogelijk

Gewijzigd op 2010-06-10 20:49:33
  • donderdag 10 juni 2010 @ 18:42

Voor 180 euro naar Australië door Ronald Veerman

AMSTERDAM 

De opkomst van prijsbrekers en goedkope vliegtickets lijkt na Europa ook een globaal vervolg te krijgen, nu het Aziatische AirAsia dit najaar met spotgoedkope retourtjes tussen Europa en Australië gaat vliegen.

Een trip van Londen naar Melbourne en weer terug kost deze week slechts 180 euro, inclusief alle luchthavenbelastingen en andere kosten.

Hoewel de grote luchtvaartmaatschappijen er nog altijd van uitgaan dat het goedkope vliegen een regionaal fenomeen zal blijven, probeert AirAsia - dat recent een groot aantal nieuwe vliegtuigen heeft besteld - de toeristenmarkt tussen Europa en Azië open te breken.

Run

Na Londen wil de maatschappij ook snel op andere Europese steden als Rome, Parijs en mogelijk ook Amsterdam gaan vliegen, die het vervolgens wil verbinden met onder meer Kuala Lumpur, Perth en Melbourne.

De ook vandaag nog doorlopende actie voor vluchten in oktober en november zorgde gisteren al voor een run op de website van AirAsia, die enige tijd totaal onbereikbaar was.