Blogposts
Blog
Geplaatst op woensdag 08 januari 2025 @ 13:07 door Travelboy , 13 keer bekeken
Ryanair heeft bevestigd dat er een rechtszaak is aangespannen bij de Ierse Circuit Court waarbij een schadevergoeding van meer dan € 15.000 wordt geëist tegen een passagier die vlucht FR7124 van Dublin naar Lanzarote op 9 april heeft verstoord.
Het onaanvaardbare gedrag van deze passagier dwong deze vlucht om te worden omgeleid naar Porto, waar hij ‘s nachts vertraging opliep, waardoor 160 passagiers onnodig voor overlast kwamen te staan ââen een hele vakantiedag verloren. Het is volstrekt onacceptabel dat passagiers die hard werken om met familie/vrienden van een reis te genieten, het plezier worden ontnomen door het wangedrag van één passagier.
Ryanair streeft ernaar dat alle passagiers en bemanningsleden in een veilige en respectvolle omgeving kunnen reizen, zonder onnodige verstoringen veroorzaakt door een klein aantal onhandelbare passagiers. Ryanair hanteert een strikt zerotolerancebeleid ten aanzien van wangedrag van passagiers en zal doortastend blijven optreden tegen wangedrag van passagiers in vliegtuigen ten behoeve van de overgrote meerderheid van de passagiers die geen vluchten verstoren.
Een woordvoerder van Ryanair meldt dat het onacceptabel is
“Het is onacceptabel dat passagiers – velen van wie met familie of vrienden op stap gaan om te genieten van een relaxte zomervakantie – onnodige hinder en verminderde vakantietijd ondervinden als gevolg van het gedrag van één onhandelbare passagier. Dit was echter helaas het geval voor passagiers op deze vlucht van Dublin naar Lanzarote afgelopen april, die vanwege het storende gedrag van een individuele passagier naar Porto moest worden omgeleid, wat resulteerde in € 15.000 aan overnachtingsaccommodatie, passagierskosten en landingskosten. We hebben nu een civiele procedure aangespannen om deze kosten te verhalen op deze passagier.
Dit toont slechts een van de vele gevolgen waarmee passagiers die vluchten verstoren te maken krijgen als onderdeel van het zerotolerancebeleid van Ryanair. We hopen dat deze actie verder storend gedrag op vluchten zal afschrikken, zodat passagiers en bemanning in een comfortabele en respectvolle omgeving kunnen reizen.”
Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.