Blogposts

Blog

Geplaatst op vrijdag 04 oktober 2024 @ 01:29 door Travelboy , 193 keer bekeken

Ryanair is van plan om papieren instapkaarten en inchecken op de luchthaven volledig te elimineren. Dat klinkt misschien een beetje gek, maar het is misschien niet zo radicaal als het lijkt en Ryanair loopt gewoon een beetje voor op zijn tijd.

 

Ryanair Group CEO Michael O'Leary hield deze week een persconferentie, waarin hij naar verluidt onthulde dat de luchtvaartmaatschappij haar incheckprocedures aanzienlijk zal veranderen. Meer specifiek, binnen de komende zes maanden is de luchtvaartmaatschappij van plan om het concept van papieren instapkaarten volledig te schrappen, en zal in het proces ook de check-in op de luchthaven elimineren.

 

Zodra deze beleidswijziging is doorgevoerd, is de enige manier om in te checken via de website en app van Ryanair. Natuurlijk is het net als voorheen mogelijk om bagage in te checken op de luchthaven, maar dat is een andere functie dan ingecheckt worden.

 

Volgens het huidige beleid van Ryanair vereist de luchtvaartmaatschappij dat passagiers online inchecken, tenzij ze een Flexi Plus-ticket hebben. In dat geval kunnen ze inchecken op de luchthaven. Degenen die geen online boardingpassen hebben, zullen behoorlijk wat kosten moeten betalen.

 

Ten eerste rekent de luchtvaartmaatschappij een inchecktarief van £/€55 per persoon per sector voor degenen die geen Flexi Plus-ticket hebben. Dat klopt, u ​​hebt misschien een ticket van £10 geboekt, maar dan moet u £55 betalen om daadwerkelijk in te checken voor uw vlucht. Bovendien rekent de luchtvaartmaatschappij een tarief van £/€20 voor het opnieuw uitgeven van instapkaarten.

 

Is deze beleidswijziging van Ryanair onredelijk?

 

Voor zover ik weet, hebben we nog nooit een luchtvaartmaatschappij zo ver zien gaan als het gaat om het beperken van check-in, hoewel we het hier hebben over Ryanair, een luchtvaartmaatschappij die er bijna trots op is hoe streng ze klanten kan straffen. Ik bedoel, dit is dezelfde luchtvaartmaatschappij die (grappend... nou ja, een beetje dan) haar klanten de hele dag beledigt op sociale media .

 

Ik denk dat we gerust kunnen stellen dat deze verandering voor de overgrote meerderheid van de klanten geen gevolgen zal hebben, aangezien bijna iedereen die met Ryanair vliegt online incheckt.

 

Sommigen zouden kunnen zeggen dat dit oneerlijk is voor mensen die geen smartphone hebben of niet weten hoe ze die moeten gebruiken, en hoewel dat niet onwaar is, kunnen de meeste mensen hopelijk iemand vinden die hen kan helpen met inchecken via hun computer. Houd er rekening mee dat Ryanair u vanaf 60 dagen voor vertrek online laat inchecken, dus het is een behoorlijk lang venster.

 

Ik vermoed ook dat we in de komende jaren steeds vaker zullen zien dat luchtvaartmaatschappijen mensen pushen om online in te checken, om zo het personeelsbestand op luchthavens te verminderen. Zo kondigde Alaska Airlines in 2023 aan dat het de incheckkiosken op luchthavens zou afschaffen . Destijds beweerde de luchtvaartmaatschappij dat ongeveer 70% van de passagiers online incheckte, en de luchtvaartmaatschappij wilde dat aantal verhogen naar 90%.

 

Dat is bij een luchtvaartmaatschappij waar je geen boete hoeft te betalen voor het inchecken op de luchthaven, dus ik kan me voorstellen dat dit bij Ryanair nog veel hoger ligt. Daar betaal je veel geld voor het inchecken op de luchthaven.

 

Dus vind ik het geweldig wat Ryanair hier doet? Nee. Maar ik denk ook dat de luchtvaartmaatschappij hiermee wegkomt zonder al te veel tegenwerking. Ik denk dat ik gewoon niet per se zie hoe dit tot materiële kostenbesparingen zal leiden, aangezien incheckbalies op luchthavens ook worden gebruikt om bagage in te checken, wat mensen zullen blijven doen.

 

Misschien zijn de grootste implicaties hier situaties waarin iemand zijn boarding pass op zijn telefoon heeft staan, maar dan zonder batterij komt te zitten terwijl hij zich voorbereidt om aan boord te gaan van het vliegtuig. Dat zou geen goede situatie zijn.

 

Kortom

 

Ryanair is van plan om in de komende maanden papieren boardingpassen volledig te elimineren en ook de mogelijkheid om in te checken voor je vlucht op de luchthaven te schrappen. Dit zijn dingen die voorheen al £20-55 kostten, dus ik kan me voorstellen dat een grote meerderheid van de mensen al online incheckte zonder deze diensten te gebruiken.

 

Hoewel andere luchtvaartmaatschappijen waarschijnlijk niet zo streng zullen zijn als Ryanair, verwacht ik dat we steeds vaker zullen zien dat luchtvaartmaatschappijen passagiers naar selfservice-inchecktools verwijzen.

 

Dit is een google translate vertaling

 

bron: https://onemileatatime.com

 



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.