Blogposts

Blog

Geplaatst op woensdag 27 juli 2022 @ 01:07 door Travelboy , 39 keer bekeken

EasyJet heeft in het derde kwartaal fors verlies geleden vanwege problemen op diverse luchthavens, waaronder Schiphol. De Britse prijsvechter noteerde over de maanden april, mei en juni dit jaar een verlies van 114 miljoen Britse pond, zowel circa 135 miljoen euro.

 

De verstoringen op luchthavens, vooral op London Gatwick en Schiphol, bezorgden easyJet een kostenpost van 133 miljoen pond (158 miljoen euro). Dat kwam mede doordat vluchten uitvielen als gevolg van personeelstekort. De totale omzet van easyJet steeg in het derde kwartaal wel toe tot bijna 1,8 miljard pond.

 

In het derde kwartaal vervoerde easyJet 22 miljoen passagiers. Dat is meer dan zeven keer zoveel dan in dezelfde periode vorig jaar en 87 procent van het aantal in pre-coronajaar 2019. ‘De dienstverlening voor onze klanten blijft onze hoogste prioriteit deze zomer’, zegt easyJet-topman Johan Lundgren.

 

‘In het afgelopen kwartaal hebben we zeven keer meer klanten vervoerd dan in dezelfde periode vorig jaar en 95 procent van onze dienstregeling uitgevoerd. We hebben maatregelen genomen om de extra veerkracht op te bouwen die deze zomer nodig is. Op dit moment is de operatie genormaliseerd.’

 

EasyJet Holidays noteerde in het derde kwartaal een recordwinst van 16 miljoen pond (19 miljoen euro). Deze tak van het bedrijf ligt op schema om 1,1 miljoen klanten te bedienen in het volledige boekjaar.

 

bron: www.travmagazine.nl

 



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.