Blogposts

Blog

Geplaatst op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:55 door Travelboy , 127 keer bekeken

Een grote groep reizigers die zondag met Ryanair naar Valencia zou vliegen, heeft die vlucht door ernstige vertragingen op het vliegveld aan zijn neus voorbij zien gaan. Vele tientallen passagiers bleven achter op de luchthaven.

 

Op sociale media wordt schande gesproken van de gang van zaken, veroorzaakt door de lange wachtrijen voor de security. Het zou gaan om een groep van 120 gedupeerde reizigers.

 

 Vliegmaatschappij Ryanair noemt geen aantallen en ook een woordvoerder van Eindhoven Airport doet dat niet. ,,Maar het zou zomaar kunnen, het was wel een grote groep.” De woordvoerder spreekt van een incident: ,,Dit zien we heel zelden.”

 

‘Veertig minuten te laat’


Door de vertraging bij de security vertrok de vlucht veertig minuten te laat, aldus Ryanair. Vanwege de voorwaarden verbonden aan de slots op Eindhoven Airport was het volgens de woordvoerder niet mogelijk het toestel nóg langer op te houden. Ryanair betreurt de gang van zaken.  

 

Op Twitter en Facebook wordt de laatste dagen veelvuldig geklaagd over de drukte in en voor de terminal van de Eindhovense luchthaven. De belangrijkste oorzaak is volgens Eindhoven Airport ‘personeelskrapte', vooral bij de security. Dat veel mensen lang voor het geadviseerde tijdstip al naar de luchthaven komen en aansluiten in de rij, helpt bovendien niet echt mee. Volgens de woordvoerder van Eindhoven Airport worden met enige regelmaat mensen uit de wachtrij gehaald die daar veel te vroeg staan.

 

Reisbranchevereniging ANVR gaat de komende tijd nadrukkelijk de rijen in de gaten houden. Volgens een woordvoerder moet het niet gebeuren dat het probleem zich van Schiphol verplaatst naar de regionale luchthavens. De ANVR wijst op beelden op sociale media van rijen reizigers die afgelopen dagen buiten stonden.

 

Maximaal drie uur voor vertrek


Ook maandag stonden weer lange rijen reizigers buiten te wachten. De grootste wachttijd is er voor de security, al wil een woordvoerder niet zeggen hoe lang de wachttijd kan oplopen. ,,We zien hetzelfde beeld als de afgelopen weken en dat zal de komende weken ook zo blijven. Mensen moeten zich goed voorbereiden.”

 

Het advies is om maximaal drie uur voor vertrek aanwezig te zijn. ‘Kom op tijd, maar niet te vroeg’, klinkt het. Anders zijn bijvoorbeeld incheckbalies nog niet geopend. ,,We hebben tenten staan en delen water uit. We zijn erop berekend en maken het zo comfortabel mogelijk.”

 

bron: www.ad.nl



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.