Blogposts

Blog

Geplaatst op woensdag 15 juni 2016 @ 22:56 door Travelboy , 966 keer bekeken

Vandaag haalde Transavia de magische grens van 1.000.000 fans op het meest populaire sociale netwerk Facebook. Speciaal voor deze gelegenheid maakte Transavia een video waar de volgers door de medewerkers van Transavia bedankt worden voor hun betrokkenheid. 

Transavia dat sinds 2008 actief is op Facebook heeft een pagina in zeven talen.  De meeste fans zijn Nederlands, daar volgen bijna 330.000 fans de berichten op de pagina. Hierna volgen Portugal met 275.000 fans, Spanje met 105.000 fans en Frankrijk en Italië met allebei ongeveer 100.000 fans. Sinds de opening van de nieuwste Transavia basis in München in november 2015 zijn er ook Duitse fans, dat aantal is nu ongeveer 15.000. De overige 70.000 fans volgen de luchtvaartmaatschappij via de internationale pagina.  
 
“We merken dat de betrokkenheid van onze volgers hoog is. Met onze berichten op Facebook bereiken we wekelijks ongeveer 4 miljoen mensen. Mooie foto’s van vliegtuigen en bestemmingen zijn altijd erg populair en kunnen rekenen op veel likes, “ aldus Rob Abspoel, social media manager bij Transavia. Behalve op Facebook is Transavia ook actief op de populaire social mediakanalen Twitter, Instagram en What’s app.  “Op Instagram plaatsen we met de hashtag #crewlife foto’s die door eigen medewerkers. We geven onze volgers  zo een kijkje in de Transavia-keuken.” Het aantal volgers op Instagram neemt wekelijks toe en is nu ruim 20.000. Op Twitter heeft Transvia 38.000 volgers.

Goed bereikbaar voor klanten
Transavia, dat voorop wil lopen met digitale dienstverlening, gastvrijheid en service, wil het iedereen zo makkelijk mogelijk maken om met Transvia in contact te komen. WhatsApp groeide in korte tijd uit tot één van de meest gebruikte digitale communicatiemiddelen. “We merken dat ruim de helft van het aantal berichten dat ons via Social Media bereikt, via WhatsApp komt.” Klanten die een vraag hebben en deze stellen via social media krijgen meestal binnen één uur antwoord. “We bieden volledige service in zeven talen, denk bijvoorbeeld aan vragen over bagage, wijzigingen in een boeking en andere diensten”, aldus Abspoel. De Social Media kanalen en het Service Centre zijn zeven dagen per week bereikbaar, tussen 08.00 en 22.00 uur. 



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.