Blogposts

Blog

Geplaatst op zondag 29 mei 2016 @ 00:17 door Travelboy , 355 keer bekeken

-Op verzoek geplaatst- Vliegmaatschappijen zoals Ryanair, lijken voordelig maar maken ook op een goedkope manier gebruik van de fouten van haar passagiers. Passagiers die het Europese Recht ter bescherming van consumenten niet goed kennen, betalen uit onwetendheid ONTERECHT zeer hoge toeslagen. Deze toeslagen leverde Ryanair vorig boekjaar naar schatting tientallen miljoenen Euro winst op.
 
Ryanair verdedigt zich door te stellen dat toeslagen van €15,-- tot €90,-- voor het veranderen van een naam, het uitgeven van een boarding-pas op het vliegveld of het printen van een ticket op het vliegveld, redelijk zijn omdat dit in de voorwaarden is opgenomen en [dus] redelijk zijn.
 
Mr. Eric Horssius, van het juridisch expertisebureau Krantz & Polak RESOLVE te Bilthoven, stelt echter dat het volksverlakkerij is: Hij zegt: 'Volgens het EU-consumentenrecht zijn bedingen die als oneerlijk of onredelijk te beschouwen zijn, niet geldig. Er zijn drie problemen met dergelijke toeslagen, waarvan wij geloven dat ze oneerlijk zijn.
 
'Een luchthaven check-in-toeslag is oneerlijk, omdat u al voor uw ticket hebt betaald - u betaald in wezen twee keer voor hetzelfde.
 
'Dan is er een toeslag op het printen van uw instapkaart. Maar belangrijk is dat de instapkaart al bestaat wanneer u online incheckt, en de barcode op deze kaart is een snelkoppeling naar informatie. 'Het is oneerlijk om bewijs te eisen dat u beschikt over een papieren instapkaart. De maatschappij beschikt al over voldoende bewijs vanwege alle informatie die u reeds online hebt verstrekt.
 
* 'Ten slotte de kwestie van wijziging van een naam op het ticket. Ryanair zegt dat deze heffing bestaat om te voorkomen dat mensen tickets kopen en vervolgens opnieuw verkopen met een (enorme) winstopslag. Dit lijkt valide omdat we dat kennen van zwarthandelaren met voetbal- of concertkaartjes. Maar het straft –op een oneerlijke wijze- mensen die alleen iets verkeerd hebben getypt en gewoon een nieuw ticket nodig hebben om een spelfout te corrigeren.’
 
Horssius zei ook nog: dat ‘het hem een doorn in het oog is dat ticket opbrengsten en belasting geheel verdwijnen in de kassen van luchtvaartmaatschappijen, ook als van het ticket geen gebruik wordt gemaakt. Hij wijt dit aan de hoge kosten die samenhangen met het individueel terugvragen van de aanschafprijs. Met het vakantie seizoen voor de deur dient de passagier nu geïnformeerd te worden. De sector kan het overigens goed betalen, zo maakte Ryanair gisteren bekend 1,2 miljard Euro winst te hebben gemaakt in het afgelopen boekjaar, daarvan bestaat zo’n 25% uit zogenoemde aanvullende vergoedingen.'
 
Het meedoen met de voorgenomen gerechtelijke procedure is gratis en online te regelen via  www.uhebtrechten.nl.
 
Als u ontevreden bent over afwijzing van uw claim; kijk dan ook eens op:  
 
Met vriendelijke groet,
 
Krantz & Polak Resolve
 
mr. Eric M. Horssius, beëdigd taxateur o/g, gediplomeerd gerechtelijke deskundige, chartered surveyor
 
P.C. Staalweg 70
3721 TJ Bilthoven
Postbus 237
3454 ZL De Meern
Tel. 030-6622424
Fax 030-6621696
 
 
Krantz & Polak RESOLVE opereert landelijk als volstrekt onafhankelijke specialist in schade-expertise. Onze specialisatie is de vaststelling van schadeomvang bij Brand-, Water- en Diefstalschade. Wij treden UITSLUITEND op voor gedupeerden. Krantz & Polak RESOLVE draagt sterk bij aan de ontwikkeling van een juiste verhouding tussen verzekeraars en gedupeerde verzekerden, door het initiatief te nemen, door te investeren in specialisten en door altijd in te zetten op de optimale schadevergoeding. Dat doen we met veel creativiteit en kennis van de markt. En we sturen onze schade-projecten zelf, waarbij altijd vol rekening wordt gehouden met de belangen van de belangrijkste personen: de gedupeerden. Daarom zijn wij betrokken van de eerste stap tot de laatste cent.
 
 
 
 



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.