Blogposts

Blog

Geplaatst op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:36 door Travelboy , 1180 keer bekeken

De jarenlange ruzie tussen Ryanair, Google en ticketwebsite eDreams is bijgelegd.
 
Ryanair beschuldigde eDreams van het aanbieden van te dure ticketprijzen, en Google werd door de luchtvaartmaatschappij beschuldigd van het tonen van misleidende advertenties. eDreams koopt tickets van Ryanair en verkoopt ze voor een hogere prijs door op zijn eigen website. Het bedrijf betaalde Google voor advertentieruimte zodat ze in de zoekresultaten boven de officiële website van Ryanair kwamen te staan.
 
Ryanair wilde dat eDreams stopte met het aanbieden van duurdere Ryanair-vluchten en spande een rechtszaak aan tegen zowel de ticketverkoper als Google, die de advertenties faciliteert. Die ruzie is nu, na bijna twee jaar, bijgelegd. Daarvoor hebben de drie partijen een regeling met allerlei voorwaarden opgesteld. Wat die voorwaarden inhouden, is onbekend: die blijven 'vertrouwelijk'
 
Ryanair zegt 'verheugd' te zijn dat ze 'dit probleem hebben opgelost' en stelt dat er voortaan 'consumentvriendelijke reclame' op het AdWords-platform van Google komt. Wat die consumentvriendelijke reclame precies inhoudt, wordt niet duidelijk.
 
Ook Google zegt 'verheugd' te zijn en dat ze 'vastbesloten' zijn om de consument 'optimaal te bedienen'. Een woordvoerder van eDreams stelt enkel 'tevreden' te zijn en hoopt dat de overeenkomst alle partijen in staat stelt om zich te concentreren op hun eigen dienstverlening.
 



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.